Industria jocurilor de noroc începe să-și revină, la nivel mondial, după o perioadă în care a suferit din cauza crizei. Potrivit Asociației Mondiale a Loteriilor, vânzările la nivel global au crescut cu 6,3% în 2010, comparativ cu 2009 și cu cu 12,4% în prima jumătate a anului 2011, față de perioada corespunzătoare a anului precedent. În măsura în care piața neagră este limitată, această tendință înseamnă mai multe venituri la buget, din taxe și impozite. Dl. Fotios Mavroudis, director general Intralot pentru Europa, a acordat un interviu DeCe News despre situația din domeniu și despre metodele prin care veniturile Loteriei și ale statului român pot crește. Intralot este principalul furnizor de programe informatice al Loteriei Române.
-Cum a influențat criza mondială industria de gambling?
- Este cert ca piața românească a fost afectată în bună măsură de criză, iar industria de gambling nu a fost scutită, la fel cum s-a întâmplat pe toate piețele sud-est europene. Totuși, Loteria a fost unul dintre cele mai rezistente sectoare economice, la nivel global, în fața actualei crize economice, iar rezultatele din 2010 și prima jumătate a acestui an ne arată o creștere semnificativă. Având în vedere aceste semnale, credem cu tărie că, dacă se iau urgent măsurile potrivite, România va obține creșterea veniturilor în sectorul jocurilor de noroc în viitorul imediat. Comparând România cu alte țări pe baza veniturilor per capita cheltuite pentru produsele de gaming reiese că România are potențial pentru extindere. În plus, România nu are o rețea de gaming retail atât de densă comparativ cu media pieței. De aici reiese potențialul puternic al Loteriei Române de a penetra și mai mult piața locală, cu ajutorul unei oferte mai atractive, mai moderne și mai bogate.
-Piața neagră ar putea deturna o parte din încasările statului?
-Intralot se opune categoric oricărei activități care nu este reglementată, transparentă și responsabilă, din cauza că astfel de acțiuni contravin principiilor de bază ale Loteriei, cum sunt direcționarea fondurilor spre cauze nobile și spre bugetul de stat. Măsurile luate pentru contracararea pieței negre sunt responsabilitatea statului roman și nu a unei companii ca Intralot. Dacă Intralot va fi solicitată să sprijine acțiuni de combatere a pieței negre, avem expertiză și o vom face cu plăcere.
-Criza din Grecia nu a afectat Intralot?
- Intralot este o companie internațională, prezentă pe toate continentele. Chiar dacă sediul central este la Atena, doar 7% din operațiunile sale se derulează în Grecia, deci compania depinde intr-o mică măsură de piața locală. Intralot este lider tehnologic pe piața de gambling, iar compania are cea mai puternică poziție financiară in raport cu concurenții săi și un model de business de succes. Intralot a câștigat, din 2005 până acum, 64% din licitațiile internaționale la nivel global. Avem, de asemenea, cele mai mari vânzări în 2011, comparativ cu principalii competitiori. Aceste date ne conferă un avantaj important în exploatarea oportunităților, lucru care se va traduce prin creșteri puternice în următorii ani. Rezultatele financiare ale grupului Intralot indică o tendință de creștere a profiturilor, pe fondul investițiilor făcute în ultimii ani. Numai în România Intralot a investit peste 150 milioane de euro.
-Cum apreciați situația din România?
-Ținem la relația cu Loteria Română și am reușit impreună să facem din CNLR una dintre cele mai de succes afaceri de profil din Europa, dacă nu chiar din lume. Cum se poate dezvolta acest parteneriat? Răspunsul nostru, bazat pe experiența câștigată datorită prezenței noastre în 53 de țări, este ca există un potențial semnificativ de îmbunătățire și extindere a operațiunilor Loteriei, mai ales dacă privim la schimbările care au loc peste tot în lume și care arată că industria de gambling evoluează, pas cu pas, spre o nouă eră.
-Ar putea fi afectată Loteria de jocurile online?
-Canalele alternative de vânzări (internet, telefonie mobile etc) sunt o realitate pe care industria jocurilor de noroc trebuie să o accepte si să o exploateze într-un mod transparent, legal, bine reglementat. Dacă industria nu urmează tendințele actuale, vânzările vor scădea și va face loc competitorilor care nu sunt întotdeauna legali și/ sau nu respectă relația cu jucătorii. Intralot nu vede aceste canale ca pe o concurență. Dimpotrivă, credem că sunt complementare. Intralot a prezentat așa-numitul concept “Universal Gaming Experience”, o “foaie de parcurs” care unifică toată experiența clienților într-o singură platformă. Astfel, credem ca Loteriile moderne ar trebui să profite de obiceiurile noi, multiple ale jucătorilor și să le unească. In prezent, avem de-a face cu patru canale: retail, Internet, telefonia mobilă și iTV, dar în viitor este posibil să asistăm la o înmulțire a lor.
În concluzie, esențial este ca Loteriile să profite de toate aceste canale fără a-și canibaliza, însă, rețelele tradiționale de vânzări. Intralot are experiența și know-how-ul necesare pentru pentru a face acest lucru atat în beneficiul loteriilor, cât și al clienților săi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu