Comparație: viteze și prețuri, la trenurile din România și Spania. De ce nu au loc accidente la noi

Accidentul feroviar din Spania a ridicat problema siguranței feroviare, la nivel european. Totuși, tragedia se petrece într-o țară unde transportul pe cale ferată este în creștere, cu 464 de milioane de călători pe an (într-o lună transportă un număr de persoane aproape egal cu populația țării, 45 de milioane). La noi, în ciuda recomandărilor europene, care pun accentul pe calea ferată, mai sigură și mai puțin poluantă, CFR pierde constant public, în competiția cu microbuzele. Explicația: viteza, prețurile și orarul trenurilor.

Singura ”calitate”- nu s-a mai înregistrat de ani buni niciun accident-este consecința unui ”defect”: viteza trenurilor a fost redusă la un nivel ridicol pentru societatea modernă. Practic, viteza este mai mică decât în perioada interbelică, în epoca locomotivelor cu aburi. Din cauza liniilor vechi, nemodernizate, nu pot circula nici trenuri hibride, așa cum este cel deraiat la Santiago de Compostela, darmite TGV-uri. Însă, prețurile sunt comparabile cu cele de la trenurile de mare viteză din Spania. Românii preferă să se expună riscului de accident, folosind microbuzele, decât să cheltuie sume comparabile cu cele plătite în țările europene pentru a merge cu trenul.

Comparație de prețuri și viteză între Spania și România

TRASEU:

A. SPANIA - Madrid - Bilbao (mare viteză combinat cu linie convențională) - 428 km - 5 ore - preț 19,9 euro dus/39,8 euro dus-întors

B. ROMÂNIA - București - Iași - 405 km - 6 ore și 50 de minute - preț 85 lei (19,3 euro) dus/ 155 lei (34,4 euro) dus-întors

C. SPANIA - Madrid - Valladolid (mare viteză) - 193 km - o oră - preț 13,15 euro dus/ 26,3 euro dus-întors

D. ROMÂNIA - București - Brăila - 199 km - 3 ore (cel mai rapid) - preț 58,2 lei (13,22 euro) dus/ 105,4 lei (23,42 euro) dus - întors

Sistemul ERTMS ar fi evitat cele 79 de decese în cazul accidentului feroviar de la Santiago de Compostela, dar nu funcționa pe linia respectivă. Cu toate acestea, Spania este, alături de Belgia, țara care are cei mai mulți kilometri implementați cu acest sistem. România este pe ultimele locuri.

[caption id="attachment_347372" align="aligncenter" width="644"] Implantarea sistemului de siguranță European Rail Traffic Management System[/caption]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel