Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642
sau la adresa de e-mail [email protected]

Cum va răspunde Băsescu, în CSAT. Atac la doi miniștri liberali. Guvernul, în pericol din cauza solidarității cu Stroe

DCNews Team / 22 ian 2014 / 20:34
basescu_csat
basescu_csat

 Premierul Victor Ponta a cerut demisii la Ministerul de Interne, la ROMATSA și la vârful STS, după ce a admis eșecul în gestionarea crizei avionului prăbușit în Apuseni. Reacția lui Traian Băsescu se va produce cu ocazia ședinței CSAT, solicitată chiar de premier. Nu este exclus un briefing de presă, tip 18:30, dar este mai puțin probabil. Motivul ține de comunicarea politică: președinția a pierdut inițiativa, așa că va folosi argumentul unei documentări mai serioase și  argumentul autorității. Cu alte cuvinte, va interveni mai târziu în dezbatere, dar va avea mai multe informații, profitând de situația de a pune concluziile, de a avea ultimul cuvânt, ca și de autoritatea instituțională (CSAT).

Un alt motiv pentru care Traian Băsescu va amâna o ieșire publică îl constituie presiunea emoțională a momentului. În astfel de situații, este greu să convingi cu argumente, așa că el va aștepta o estompare a emoției colective, înainte de a reacționa, mai ales că poate invoca nevoia unei analize la rece, după adunarea tuturor datelor relevante.

O reacție este necesară, după ce premierul a luat primele măsuri de sancționare și a numit printre vinovați pe unul dintre oamenii cheie ai președintelui. De remarcat, însă, că raportul guvernului nu face referiri la nicio disfuncție specifică în intervenția STS.

Raportul guvernului, discreditat de politizarea demiterilor

Prima linie de atac va fi discreditarea raportului guvernamental ca fiind politic, nu tehnic. Astfel, se va remarca propunerea de demitere a unor persoane cu atribuții tehnice în organismele subordonate guvernului (secretar de stat, șef ROMATSA), în opoziție cu solicitarea de demitere a directorului STS, din subordinea președinției.

Guvernul a greșit, solicitând o demisie la vârf în STS, dar nu și demisia ministrului de Interne, Radu Stroe. Cu atât mai mult cu cât circulă în spațiul public informații despre negocierile din USL, care au precedat anunțul premierului Ponta. Un raport tehinic nu avea de ce să fie precedat de consultări politice! Refuzul liberalilor de a accepta sacrificarea lui Stroe, (sau doar la ”pachet” cu ministrul Apărării, Mircea Dușa) scade credibilitatea guvernului.

Lipsa celulei de criză, imputabilă ministrului Stroe

Având mai mult timp pentru a pregăti o reacție, președintele și juriștii săi vor prezenta reglementările care ar fi impus organizarea unei celule de criză, în coordonarea ministrului de Interne. Ieșirile publice ale ministrului Stroe îl fac extrem de vulnerabil (râdea sarcastic, arunca răspunderea în alte părți). Mai ales că o astfel de celulă de criză s-a constituit în vara anului trecut. Atunci a avut scop propagandistic? Nu a fost necesară? Cu atât mai mult acum era nevoie de o coordonare de la vârful MAI. Lipsa celulei de criză este un cec în alb dat de Radu Stroe instituțiilor coordonate de Traian Băsescu. Atât SRI cât și STS vor spune că nu au primit solicitări, conform legii, odată ce nu exista o structură abilitată să le ceară sprijinul și să le gestioneze informațiile. Încercarea liberalilor de a-i păzi postul lui Stroe nu îl va salva pe ministru, dar va afecta partidul și USL, în urma atacurilor devastatoare care urmează de la Cotroceni.

Atacul la ministrul Transporturilor, avantaj politic pentru pedeliști

Un alt ministru liberal pe care îl va ataca Traian Băsescu va fi cel al Transporturilor. Realizările Ramonei Mănescu, într-un timp extrem de scurt,  pun în lumină proastă anii de guvernare pedelistă la Transporturi. Demolarea acestui ministru poate deveni o prioritate pentru specialistul în domeniu,Traian Băsescu. Se va merge pe nerespectarea procedurilor și va fi invocată răspunderea Autorității Aeronautice Civile, ca și a conducerii Școlii de Aviație. Practic, se va pleca de la ipoteza că baliza avionului a transmis semnale pe o altă frecvență decât aceea monitorizată de satelit. Degeaba s-au așteptat date de la Moscova, vina fiind a celor care operau avionul, nu a sistemelor de recepție. Acest lucru poate semnala haosul într-un domeniu unde erorile costă vieți omenești.

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.25