Marilen Pirtea, coordonator al Comisiei pentru educație a PNL susține că sistemul de educație are nevoie de decizii responsabile, bazate pe dialog și consultare publică, nu de demagogie politică.
Zi de zi auzim din partea tuturor liderilor de opinie, din partea tuturor politicienilor: orice construcție durabilă are nevoie de decizii luate în urma unui dialog amplu și de durată, orice decizie majoră se ia prin consultare cu un număr cât mai mare și mai consistent de stakeholderi.
Da, România ultimilor 30 de ani a fost foarte bună la teorie, dar, așa cum ne-o arată realitatea de zi cu zi, am stat foarte slab la aplicațiile practice. Asta ne spun reprezentanții mediului de bussines, asta constatăm fiecare dintre noi, atât în activitatea profesională, cât și în cea personală. Așa că de ce ne-am mai mira dacă în domeniul educației lucrurile ar sta la fel?
Mi-am declarat dintotdeauna susținerea necondiționată față de orice decizie ce duce România pe o cale a progresului în (și prin) educație. În acest context, am aderat atât personal, cât și prin demersuri instituționale, la orice proces consultativ generat de Consiliul Național al Rectorilor, de Ministerul Educației Naționale, de Președinția României, dar și de ONG-uri ce activează în domeniul educației. Este și acum un moment important, în subiectul zilei din domeniul educației – subiectul evaluării studiilor doctorale. Evaluarea școlilor doctorale este un proces pe care îl susțin necondiționat, pentru că este nefiresc ca cel mai înalt ciclu al educației superioare, doctoratul, să fie singurul neevaluat, măcar din 2011 încoace, de când, prin lege, toate școlile doctorale existente la acel moment au fost declarate ca fiind acreditate", declară Marilen Pirtea, coordonator al Comisiei pentru educație a PNL, vicepreședinte al Camerei Deputaților.
"În ultimii doi ani, două procese educaționale, care au beneficiat de o largă consultare publică, mi-au reținut atenția: proiectul național România Educată, care se adresează întregului sistem de educație, și, al doilea rând, evaluarea studiilor doctorale. Sute de persoane, în cazul evaluării școlilor doctorale, mii de persoane, în cazul României Educate, au fost consultați, și-au spus punctul de vedere și așteaptă să vadă ca acest efort are un rezultat. De aceea, este cel puțin curios, ca să nu spun altfel, că într-un an electoral – 2019, cu alegeri pentru președinția României și alegeri europarlamentare, decidem să lăsăm deoparte rezultatul unor consultări ample, pentru a pune în loc decizii care nu au avut parte de niciun fel de consultări prealabile. O nouă lege a educației, "impusă politic" în 2019, ar fi o gravă eroare ce ar duce la bulversarea unui sistem, oricum bulversat de desele schimbări în toate domeniile sale - preuniversitar și universitar", afirmă liberalul Marilen Pirtea.
"Educația este un domeniu în care chiar e necesar să facem mai mult decât de a-l declara strategic, meteahna declarațiilor neurmate de conduite practice durează de aproape 30 de ani a făcut numai rău. Este mai mult decât necesar să ducem educația în mijlocul societății, în dialog cu fiecare roman, căci el, cetățeanul, este beneficiarul final al calității educației", conchide Marilen Pirtea, coordonator al Comisiei pentru educație a PNL.
Vezi și: România, situație critică. Pirtea: Scăderea e alarmantă
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News