Peste 80% dintre utilizatorii români de internet au folosit mai des social media în timpul pandemiei de COVID-19, 30% dintre aceștia petrecând până la 10 ore pe săptămână pe rețelele de socializare, conform unui studiu realizat de agenția de digital marketing pentru e-commerce MTH Digital.
În perioada de la începutul pandemiei până acum, 58,4% dintre utilizatorii rețelelor de socializare au menționat că au interacționat mai mult decât de obicei cu reclamele online, în timp ce 41,6% au declarat că nu și-au modificat comportamentul în online. De asemenea, 62,5% spun că au făcut shopping online mai des în această perioadă, în timp ce 37,5% au preferat să facă economii.
Motivele utilizării rețelelor sociale sunt diverse, 90,8% dintre respondenți afirmând că folosesc social media drept o sursă de divertisment și comunicare cu cei dragi, iar 57,5% drept o sursă de informare. Totodată, 22,5% dintre participanții la studiu spun că folosesc social media drept o platformă de shopping online pentru a căuta, verifica și compara produse, iar 40% folosesc rețelele sociale în scop de networking.
Se pare că 90,8% dintre români folosesc telefonul mobil pentru a accesa rețelele de socializare, în timp ce numai 8,3% preferă desktopul sau laptopul. Doar 0,8% dintre respondenți folosesc tableta pentru a accesa social media.
„Faptul că oamenii petrec mai mult timp în social media ne arată că în perioada aceasta creșterea proporțională a bugetelor investite în digital marketing poate genera rezultate mai bune pentru business-urile cu prezență online. Totodată acest lucru este confirmat și de cei 62,5% respondenți ai studiului ce au făcut cumpărături online mai des în timpul pandemiei”, spune Robert Dumitru, Digital Marketing Manager MTH Digital, conform revistabiz.ro.
TikTok, în vârful preferințelor
TikTok-ul a crescut în timpul pandemiei, platforma fiind cel mai des preferată de persoanele participante la studiu. Pe locul al doilea în topul noilor preferințe s-a situat platforma LinkedIn cu 14%, iar locul trei a fost ocupat de Instagram cu 12%. Se pare că în România TikTok are peste 4,1 milioane de utilizatori lunar, din care 2,4 milioane folosesc aplicația zilnic, potrivit BizBrașov.