Sergio Rossi, fondatorul mărcii italiene de încălţăminte de lux care îi poartă numele, a decedat la vârsta de 85 de ani, în urma unor complicaţii cauzate de infecţia cu noul coronavirus, a anunţat vineri primarul localităţii sale natale, informează AFP. Antreprenorul era spitalizat de mai multe zile la Cesena, în nordul Italiei, şi s-a stins din viaţă joi seară.
"Este o pierdere enormă pentru comunitatea noastră", a scris pe Facebook primarul localităţii San Mauro Pascoli, Luciana Garbuglia, subliniind că acest mare antreprenor a creat locuri de muncă pentru foarte mulţi cetăţeni din oraşul său natal unde, în 1951, a deschis o linie de producţie.
Într-o înregistrare, edilul mărturiseşte că este foarte tristă că ne-a părăsit în acest fel, regretând că, din cauza măsurilor de izolare, oraşul său natal şi concetăţenii nu pot să-i aducă un ultim omagiu. Municipalitatea a decis cu toate acestea ca duminică să fie declarată zi de doliu în comunitate.
O afacere de milioane
În 1999, Gucci Group - mai exact prin compania de bunuri de lux PPR, devenită apoi Kering - a achiziţionat 70% din marca Sergio Rossi contra sumei de 96 de milioane de dolari, după care a cumpărat de la familia Rossi restul de 30% în 2005.
Gigantul francez de produse de lux a vândut apoi în 2015 brandul de încălţăminte Sergio Rossi companiei Investindustrial, deţinută de omul de afaceri italian Andrea Bonomi, conform Agerpres.