Deputatul PSD, Valeriu Zgonea a realizat un document prin care arată distribuţia clientelară a fondurilor către primarii PDL. Puterea se foloseşte de programul PNDI, destinat modernizării infrastucturii rurale, pentru a-şi trimite banii către judeţele controlate de PDL sau UDMR. Statisticile distribuţiei fondurilor PNDI arată că peste 60% au fost direcţionate către primarii PDL. Câştig de cauză au avut judeţele care sunt controlate de PDL sau UDMR şi au primit sume mult mai mari. Procentele distribuţiei nu au ţinut cont de numărul de locuitori ai judeţului sau de gradul de dezvoltare a infrastucturii. Preţul unui kilometru construit variază în funcţie de culoarea politică, preţurile fiind mult mai mari pentru judeţele controlate de PDL sau UDMR.
Cele mai mici sume au ajuns în județe cu președinți de CJ de la PSD și PNL, precum Brăila (178.675.000 RON) şi Călăraşi (193.862.903 RON).
Cele mai multe lucrări le găsim în județe conduse de PDL: Alba şi Arad. Cele mai spumpe lucrări – în Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Cluj, Covasna. La acest capitol apare întrebarea: cât costă un kilometru de asfalt în România? În baza prevederilor legale în materie, prin care se stabilesc standardele de cost pentru obiectivele de investiţii finanţate din fonduri publice, am calculat costul mediu al unui kilometru de drum reabilitat/modernizat, iar rezultatul este următorul: 890.000 RON (fără TVA) pentru un kilometru de drum comunal şi 1.500.000 RON (fără TVA) pentru un kilometru de drum judeţean. Precizez că am avut în vedere cazul extrem în care se aplică toate majorările, la nivelul maxim, prevăzute de lege pentru condiţii deosebite.
În Bistriţa-Năsăud, un kilometru de drum costă aproape 2,5 milioane RON. În Covasna, Botoşani şi Caraş-Severin – în jur de 1,8 milioane RON. Mult mai puţin costă în Argeş, Dolj, Gorj, Giurgiu, Ialomiţa, Olt, Vâlcea – sub un milion RON.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu