Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2014: STRATEGIILE LUI PONTA, IOHANNIS, UDREA, MACOVEI și TĂRICEANU

DCNews Team / 20 sep 2014 / 21:03

O analiză DCNews explică strategiile candidaților pentru alegerile prezidențiale 2014. Un singur candidat este în acest moment sigur de accederea în finală și transmite mesaje pentru turul 2. Cei trei prezidențiabili de dreapta luptă deocamdată pentru a intra în turul 2, unde ar beneficia de sprijinul celor doi învinși, însă riscă să fie protagoniștii scenariului din 2000, care i-ar putea lăsa pe toți afară din cursa pentru Cotroceni încă din turul 1. La pândă stă liderul PRL, Călin Popescu Tăriceanu, care țintește către electoratul de dreapta al USL.

În momentul de față, marea bătălie a prezidențialelor se dă pentru intrarea în turul 2, pe partea Dreaptă, astfel că mesajele transmise sunt formulate exact pentru anumite categorii de electorat. Singurul candidat care are comportament de finalist și deja transmite mesaje pentru turul 2 este Victor Ponta.

Iată analiza strategiei de campanie a fiecărui prezidențiabil:

Victor Ponta:

- este singurul prezidențiabil care este sigur de finală și are comportament de turul 2 - transmite mesaje de unitate, vorbește despre Moldova, prezintă strategii pentru viitor.

- liderul social-democrat încearcă în permanență să atragă electorat nou de partea sa, însă, în același timp, nu-i neglijează pe alegătorii fideli ai PSD - vezi amnistia fiscală pentru pensionari, mame, măsurile luate pentru bugetari.

- Victor Ponta transmite mesaje clare pentru cei care au votat în 2012 cu USL, din rândul cărora încearcă să atragă cât mai mulți oameni de partea sa la prezidențiale.

 

Citește și: Modificări importante: Câți români pot vota la prezidențiale

 


Klaus Iohannis: 

- prezidențiabilul ACL face turul filialelor PNL și PDL din întreaga țară. Prima miză a campaniei sale electorale este să obțină sprijinul total din teritoriu al reprezentanților PNL și PDL. Iohannis merge în toată țara și dă mâna cu membrii ACL care vor duce greul în campania electorală, pentru ca aceștia să-l cunoască, să știe pentru cine luptă. De precizat că prezidențiabilul ACL a ocolit Bucureștiul, probabil pentru că o eventuală vizită a sa în Capitală nu ar avea impactul pe care îl are o incursiune într-o localitate mai mică.

- ca să crească notorietatea propriului candidat și pentru a se vorbi despre el în presa centrală, dat fiind că era oarecum inexistent, liderii ACL l-au îndemnat pe Iohannis să facă plângere la DNA pentru OUG Dragnea. Această mișcare este o greșeală, opinează jurnalistul Val Vâlcu, pentru că "dezamăgește electoratul USL. Pare mai degrabă un demers specific electoratului PDL, al lui Vasile Blaga, nu neaparat al liberalilor. A acționat ca un pârâcios care se duce și se plânge unei instituții de forță a regimului Băsescu, iar metoda este asociată mai degrabă cu PDL și cu Vasile Blaga, decât cu liberalismul", adaugă jurnalistul.

- evită televiziunile care nu îi sunt apropiate. Arată o mentalitate de turul 1, în loc să se gândească la turul 2. Un avantaj al acestei strategii este că Iohannis se poate poziționa înaintea celorlalți candidați de dreapta și îi poate aduna în spatele său dacă intră în turul 2. Un dezavantaj însă este faptul că lasă nerezolvate anumite controverse apărute în presă despre el: cele șase case, vânzarea de copii etc. Iar când va încerca să le rezolve ar putea fi prea târziu, pentru că problemele vor fi întipărite în mentalul colectiv. 

 

Vezi și: Traian Băsescu, despre șansele Elenei Udrea la prezidențiale, în turul doi

 

Elena Udrea:

- face gesturi spectaculoase, care atrag atenția asupra ei. Notorietatea și mesajele cu impact emoțional îi vizează pe cei mai puțin preocupați de subiectele politice sau care nu au votat până acum, și care ar putea fi determinați să vină la vot.

- cu orice ocazie se afișează alături de președintele Traian Băsescu și susține că este succesoarea acestuia, vizând un electorat de circa 18%, respectiv cei care vor continuarea direcției impuse de Traian Băsescu.

- a creat ”rocada” cu Cristian Diaconescu, pentru a stârni dezbatere publică,  suspans, mediatizând candidatura sa și PMP.

 

Monica Macovei: 

- în cazul Monicăi Macovei putem vorbi de două scenarii: 1. Este înțeleasă cu Traian Băsescu, pentru a atrage voturi de la electoratul "justițiar", pe care Elena Udrea nu le-ar putea obține. Iar în turul 2 și-ar putea redirecționa alegătorii către candidatul dreptei. 2. A intrat pe cont propriu în cursa pentru Cotroceni, iar unele surse, spun că acest demers este unul cu bătaie lungă, ce ar avea ca scop final obținerea unei funcții importante n viitorul Executiv European, peste cinci ani.

- Monica Macovei recurge la gesturi inedite în tentativa de a atrage electorat nou pe partea sa. De curând au apărut în spațiul public imagini cu ea mergând pe motocicletă. Tehnica a mai fost folosită și de alți politicieni. Spre exemplu, Călin Popescu-Tăriceanu mergea pe motocicletă sau bicicletă  când era premier, lucru care îl umaniza și îi apropia anumite categorii de public. Astfel de mișcări se adresează electoratului tânăr, pentru că este greu de crezut că Monica Macovei va obține prea multe voturi din partea pensionarilor, de exemplu.

- de altfel, întreaga campanie electorală a europarlamentarului pare să fie orientată către tineri. Mesajele sale sunt transmise în principal în mediul online - Facebook, Youtube, unde majoritari sunt tinerii, și mai puțin la televizor.

 

Citește și: Monica Macovei, surprinsă într-o situație inedită

 

Călin Popescu Tăriceanu:

- merge prin filiale, a lansat tema suspendării lui Traian Băsescu, temă ce bate către electoratul USL. Partea de dreapta a alegătorilor USL s-ar putea orienta către Tăriceanu. De asemenea, fostul premier se bucură de o anumită susținere din PNL. El poate beneficia de împărțirea voturilor de Dreapta între cei trei candidați pentru a ajunge în turul 2. În cazul în care Udrea, Iohannis, Macovei își vom împărți cele 30 de procente ale dreptei în așa fel încât să ia fiecare câte ceva, dar niciunul suficient pentru turul 2, Tăriceanu ar avea șanse să treacă la mustață de primul tur. El încearcă să atragă sufragiile celor 20% (votanții de dreapta ai USL, din 2012).

- chiar dacă nu va intra în turul 2, un scor cu două cifre în primul tur îl va pune într-o situație favorabilă pentru a negocia o viitoare intrare la guvernare, începând cu 2015. Liderii PNL care ar veni astfel în tabăra lui Tăriceanu ar avea șanse mai mari să revină la guvernare decât dacă rămân alături de Klaus Iohannis, în cazul în care actualul lider PNL nu ajunge președintele României.

- Tăriceanu ar putea reconstitui electoratul USL. De asemenea, liderul PRL ar putea lua și votanții lui Ioan Ghișe, dacă acesta nu strânge semnăturile de susținere.

Calculele echipei lui Tăriceanu sunt făcute pornind de la ideea că PSD are 40% din cele 60 de procente ale USL. Tăriceanu s-ar bate pentru restul de 20%. Udrea, Iohannis și Macovei se bat pe cele 30 de procente ale dreptei, iar restul candidaților - PP-DD, UDMR etc. - luptă pentru cele 10% rămase.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.24
YesMy