Gigantul Deutsche Bahn, invitat de Băsescu să preia CFR Marfă

db
db

Aflat în vizită oficială în Germania, președintele Traian Băsescu le-a spus, vineri, jurnaliștilor germani, că România ar fi foarte interesată dacă Deutsche Bahn ar participa la licitația pentru privatizarea CFR Marfă.

Șeful statului le-a expus jurnaliștilor acreditați la Bundestag  motivele pentru care economia României are nevoie de privatizări.

"Economia de stat care n-a fost încă privatizată, şi asta reprezintă circa 45% din economia românească, nu este încă la un nivel de competitivitate suficient. Şi atunci au fost declanşate operaţiuni de privatizare a marilor companii de stat din energie, din transport (...) Vom privatiza marile companii de stat pentru că ni se pare că aici este cheia creşterii competitivităţii sectorului de stat", a spus Traian Băsescu.

Traian Băsescu a profitat de ocazie pentru a arăta că România ar fi interesată de participarea Deutsche Bahn la privatizarea CFR Marfă.

"Apropo, am fi foarte interesaţi dacă, spre exemplu, Deutsche Bahn ar privi către licitaţia care se organizează pentru privatizarea celei mai mari companii de transport feroviar din România, companie care se numeşte CFR Marfă", a spus Băsescu.

Deutsche Bahn, colosul european al căilor ferate

Deutsche Bahn este operatorul feroviar național al Germaniei și, în același timp, cea mai mare companie feroviară din Europa. Ea transportă anual circa șapte milioane de pasageri și peste un million de tone mărfuri.

Gigantul are în prezent probleme cu justiția din Germania, care anchetează un posibil abuz al companiei. Competitorii au acuzat Deutsche Bahn că le-a subminat vânzările de bilete, abuzând de poziția sa pe piață. Autoritățile anti-trust au primit 30 de plângeri pe numele Deutsche Bahn.

Prima tentativă de privatizare a companiei naționale de transport feroviar de mafă, CFR Marfă, a eșuat oficial la mijlocului lunii octombrie a anului trecut. Licitația pentru privatizarea operatorului fusese câștigată de compania Grup Feroviar Român, condusă de Gruia Stroica, care a oferit 202 milioane euro pentru 51% din pachetul total de acțiuni. Privatizarea nu s-a concretizat deși atât ministerul Transporturilor, cât și cumpărătorul, au susținut că s-au achitat de atribuțiile ce le reveneau.

Patronul Grampet Group, Gruia Stoica, se află în prezent în arest preventiv. DNA îl acuză că a încercat să cumpere influența unui avocat cu 3.000.000 de euro, cu scopul de a câștiga o licitație organizată de Complexul Energetic Oltenia privind transportul feroviar de cărbune.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel