Noi, tineri sau mai puțin tineri, care ne-am mutat la București, în weekend ne întoarcem în orașele noastre în care nu am reușit să ne facem un viitor. Avem părinți, bunici, frați, surori, mătuși și unchi care ne așteaptă să venim acasă. Doar că unii dintre noi pornesc la drum și nu se mai întorc niciodată. Pentru că DN2, așa numitul 'drum al morții' spre Buzău, respectiv Moldova, nu prea poate fi ocolit. Și faci și tu două cruci sau ce vrei tu și te rogi să ajungi întreg acasă. Măcar de data asta.
DN2 are doar o bandă pe sens plus acostamentul, doar că pe acesta din urmă, mulți dintre noi îl considerăm a doua bandă și circulăm pe ea. Și nu sunt deloc de condamnat din moment ce, pe cealaltă bandă, se circulă cu viteze amețitoare. Iar mașinile merg la o distanță extrem de apropiată una de alta. Și da, unii preferă să meargă pe acostament, cu o viteză de 80km/h, și să fie amendați cu 2.000 lei sau 6.000 lei, decât să-și riște viața pe banda pe care, teoretic, se circulă normal.
"Sunt șoferi care pur si simplu te obligă să treci pe acostament. Vin până în spatele tău, te claxonează, înjură și te depășesc ștergându-te. De aici... foarte aproape accidentul mai ales că, în zonele cu podețe, parapetul podețului este în acel acostament", spune într-o postare pe Facebook, Maria Lascu, fost inginer în cadrul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), responsabilă în trecut chiar de siguranța traficului.
Accidentele, la ordinea zilei
Aproape în fiecare vineri seară sau duminică se întâmplă încă un accident mortal pe DN2. Recent, la începutul lunii octombrie, fusese activat Planul Roșu de intervenție. O persoană murise, iar alte 14 fuseseră rănite. Cifrele astea seci sunt parte din statistică, dar dacă te-ai aflat la câteva minute de accident, îți dai seama că puteai fi chiar tu și îți îngheață sufletul la fel cum au înghețat morții ăia, de atâtea ori, pe caldarâm. Și pe ei îi aștepta cineva acasă, la fel ca pe tine. Cauzele accidentelui? Aceleași ca de fiecare dată - neadaptarea vitezei la condițiile de drum. Eram în lungul șir de mașini când s-a produs nenorocirea din 8 octombrie. După minute bune de așteptare în care nu știam ce s-a întâmplat, deși nu putea fi nimic altceva decât un nou accident, Poliția ne-a spus să o luăm pe o rută ocolitoare, un drum plin de gropi, și unde Digi nici măcar nu avea semnal la telefon. Eram sigură că televiziunile au îngălbenit deja ecranele cu "BREAKING NEWS", carnagiu, măcel pe DN2.
Primul lucru a fost să ieșim odată de pe drumurile alea fără semnal și să îmi sun bunicii și mama și să le spun că sunt bine. Am scăpat de data asta. Pentru că degeaba circuli tu cu viteză redusă și cu un amărât de Logan dacă vine X cu mașina lui puternică sau cu mașina veche din Germania și apasă accelerația cât poate de tare și intră în tine.
Cine mai trebuie să moară?
Pe DN2 au murit și Laura Stoica, vedeta care era însărcinată, și Cristian Mărgescu, logodnicul ei. Și mulți, mulți, mulți alții și-au pierdut viața acolo. Cine ar trebui să mai moară pe DN2 pentru ca nenorocitul ală de drum să fie lărgit la patru benzi?! De ce nu ieșim în stradă și pentru asta? De ce ne limităm doar la emoticoane triste când vedem încă o știre cu morți pe DN2? Mai așteptăm încă un carnagiu și poate la următorul facem ceva. Dar până să avem lărgirea la patru benzi, măcar să conducem noi regulamentar și să facem astfel încât să nu ajungem în patru scânduri acasă și să nu fim subiect de știre. Mamele noastre nu au nevoie de astfel de "BREAKING NEWS"-uri, ci trebuie să ne audă, la telefon, fericiți, că am ajuns, din nou, bine, acasă.
Dumneavoastră ce soluții vedeți pentru DN2?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News