CRISPR-Cas9. CANCER, tratament personalizat. Cercetătorii, pași uriași

Se dorește un tratament personalizat pentru cancer. În acest context, ne referim la CRISPR-Cas9, instrumentul remarcabil de editare a genei.

În prezent, o echipă de la Institutul de Editură Genetică a dezvoltat un nou instrument CRISPR care permite cercetătorilor să urmărească CRISPR și oferă echipei un mai mare control în procesul de editare. Au publicat studiul lor în Jurnalul CRISPR.

Cas9 este o proteină care acționează ca o "foarfecă" în instrumentul de editare ce este sistemul CRISPR-Cas9. Acessta funcționează excelent într-o celulă, dar nu este foarte eficient atunci când cercetătorii iau ADN-ul dintr-o celulă. Aceasta este o problemă, deoarece cercetătorii încearcă să utilizeze instrumentul pentru aplicații noi.

"Când se lucrează cu CRISPR într-o celulă, se lucrează ca într-o cutie neagră în care nu puteți observa cu adevărat uneltele mașinilor care fac aceste lucruri uimitoare", a spus Eric Kmiec, cercetător principal și director al Institutul pentru Editarea Genetică. "Puteți vedea rezultatele, modificările la gene, dar nu neapărat cum ați ajuns acolo, ceea ce este important pentru a se asigura că CRISPR poate fi folosit în siguranță pentru a trata pacienții".

Îmbunătățiri

Pentru a crea un instrument CRISPR "fără celule", Kmiec și colegii săi au înlocuit Cas9 cu o altă proteină: Cpf1, cunoscută și ca Cas12a. Cu CRISPR-Cpf1, au descoperit că pot elimina o moleculă de ADN numită plasmidă dintr-o celulă și o pot edita într-o eprubetă. Potrivit cercetătorilor, este primul instrument CRISPR care poate face acest lucru și ar putea fi o îmbunătățire față de CRISPR-Cas9 în mai multe privințe.

În primul rând, permite cercetătorilor să vadă ce face CRISPR. Așa cum a menționat Kmiec, acest lucru este important pentru ca oamenii de știință să se asigure că tratamentul va fi sigur pentru pacienți.

În al doilea rând, este o modalitate mai rapidă de a efectua teste diagnostice. Mutațiile care cauzează cancer nu sunt aceleași la fiecare pacient. Un medic ar putea folosi CRISPR-Cpf1 pentru a determina mutația specifică care provoacă boala la un pacient mai repede decât cu CRISPR-Cas9, potrivit lui Kmiec. Aceasta, la rândul său, ar putea ajuta medicul să determine cea mai bună opțiune de tratament pentru pacientul său.

În al treilea rând, reducerile specifice realizate de Cpf1 ar putea fi mai utile decât cele realizate de Cas9. Atunci când Cas9 face o tăietură, acesta lasă "capătul tăios" pe genă. Cpf1, pe de altă parte, lasă "capete lipicioase", ceea ce face mai ușor pentru un cercetător să introducă un nou ADN.

[citeste si]

Institutul de Editare a Genetelor caută deja un partener comercial pentru a-și folosi instrumentul CRISPR-Cpf1 pentru diagnosticarea cancerului, astfel încât veți putea vedea că acesta este "magic" în laboratoare în viitorul apropiat, potrivit futurism.com.