Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Catană (ALDE): Educaţia devine victima incompetenţei Guvernului Orban

ALDE
ALDE

"La o lună şi jumătate după ce școlile au fost închise, pe data de 24 aprilie a apărut în Monitorul Oficial ordinul ministrului Educaţiei prin care profesorii şi elevii sunt obligaţi să participe la cursurile online", subliniază Claudiu Daniel Catana, președinte TLDE.

"La o lună şi jumătate după ce școlile au fost închise, pe data de 24 aprilie a apărut în Monitorul Oficial ordinul ministrului Educaţiei prin care profesorii şi elevii sunt obligaţi să participe la cursurile online.

Până aici nicio problemă. Însă, potrivit ordinului, părinţii poartă exclusiv responsabilitatea asigurării resurselor electronice pentru elevi. Deşi din momentul publicării acestui ordin, Avocatul Poporului, organizaţii ale elevilor şi diferite alte voci din opinia publică au cerut nenumărate explicaţii, nici până acum ministrul Educaţiei sau vreun alt oficial al Guvernului nu au prezentat soluţiile prin care cei peste 30% din copiii din categoriile dezavantajate ar putea să beneficieze de programele de educaţie online.

Incompetenţa actualului ministru al Educaţiei este edificată de nenumărate gafe. Cea mai importantă este aceea că a întârziat nepermis de mult emiterea acestui ordin. A preferat să lăsa în spinarea școlilor posibilitatea continuării cursurilor în sistem online în toată această perioadă.
În acelaşi timp, doamna Anisie a generat şi întreţinut confuzia în rândul elevilor și profesorilor cu privire la calendarul pentru restul anului şcolar. Nici elevii din anii terminali, nici ceilalţi nu au acum un orizont clar privind modul de finalizare a acestui an şcolar", transmite preşedintele TLDE.

 

 


"Mai mult, de cel puţin o lună şi jumătate ministrul Educaţiei nu a făcut demersurile necesare pentru atragerea în bugetul instituţiei pe care o conduce a resurselor necesare pentru dotarea cu tablete/calculatoare/laptopuri şi routere/terminale internet pentru copiii din categoriile dezavantajate, deși chiar de curând a avut loc o rectificare bugetară

De cel puţin o lună şi jumătate actualul Guvern nu este capabil să facă o centralizare la nivelul inspectoratelor judeţene şi a structurilor naţionale de resort privind nevoile de resurse pentru învăţământul online.

Cei din Ministerul Educației, atunci când au introdus obligativitatea învăţământului online fără ajutor din partea statului, nu au ținut cont de faptul că, potrivit OECD, doar 75% din copiii români care provin din medii dezavantajate au acces la un calculator la care să poată învăţa de acasă și că doar 35 % din directorii şcolilor din medii dezavantajate apreciau că acestea au suficient software disponibil .
Concluzia e una clară: doamna Anisie și cei din Guvernul PNL habar nu au ce trebuie făcut pentru elevi, pentru profesori și întreg sistemul de învățământ", transmite preşedintele tineretului ALDE.


Pe această cale, ALDE îi solicită doamnei Anisie următoarele:

 

1) să clarifice de urgenţă cum va fi rezolvată continuarea cursurilor în sistem online de către copiii fără posibilităţi materiale;
2) să explice fără întârziere cum vor fi alocate resursele financiare pentru susţinerea de către stat a învăţământului online pentru toţi copiii, astfel încât nimeni să nu fie discriminat, niciunui copil să nu îi fie afectate şansele egale şi dreptul la educaţie, iar actualele inegalităţi să nu fie adâncite;
3) să prezinte soluţiile alternative de moment pentru continuarea studiilor de către copiii din medii dezavantajate, care nu au acces la resursele online;
4) să clarifice dacă parteneriatul cu Televiziunea Română va fi extins.
Însă, mai presus de orice, să ne spună doamna Anisie şi ceilalţi iresponsabili ai guvernului Orban de ce o parte din aceste cheltuieli nenegociabile pentru viitorul României nu sunt prinse în buget, iar apoi decontate din fonduri europene.
Fără aceste răspunsuri, marele plan „România educată” al preşedintelui Iohannis rămâne doar o formă fără fond, o lozincă în spatele căreia se ascund indolenţa, delăsarea, nepriceperea, nepăsarea. Mai tragic este că victime ale acestei incompetenţe riscă să cadă elevii, studenţii, părinţii şi profesorii, toţi cei care ar trebui ajutaţi să ajute România să aibă un viitor.

Acest articol reprezintă o opinie.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.23
YesMy