FACTURĂ la CURENT electric de 16.000 de EURO, primită de o femeie din Craiova / UPDATE: Enel Energie Muntenia, precizări

FACTURĂ la CURENT electric de 16.000 de EURO, primită de o femeie din Craiova / Foto: Pixabay
FACTURĂ la CURENT electric de 16.000 de EURO, primită de o femeie din Craiova / Foto: Pixabay

O femeie din Craiova a primit o factură la curent electric în valoare de 16 mii de euro.

UPDATE: În urma publicării articolului cu titlul “FACTURĂ la CURENT electric de 16.000 de EURO, primită de o femeie din Craiova”, reprezentanții Enel Energie Muntenia fac următoarele precizări: „În cazul clientului din Craiova la care face referire solicitarea de presă, facturile emise de Enel Energie Muntenia au la bază datele de măsurare primite de la operatorul de distribuție ce are în responsabilitate zona respectivă, nu valori estimate de consum. Mai mult, în urma sesizării primite de la client, Enel Energie Muntenia a solicitat operatorului de rețea să verifice dacă echipamentul de măsurare (contorul) funcționează în parametrii normali și dacă datele de măsură primite și facturate până în acest moment sunt corecte. Până la clarificarea acestor aspecte, Enel Energie Muntenia a decis blocarea facturării pentru acest client, pentru a nu-i crea prejudicii. Mai mult, în funcție de rezultatul verificărilor efectuate, vor fi emise facturi de regularizare. Între timp, clientul a achitat voluntar o parte din suma de plată în contul facturilor emise până la aceasta dată.”

----

O femeie din Craiova a primit o factură la energia electrică în valoare de 16.000 de euro, pentru o lună, transmite Realitatea Plus. Aceasta a rămas șocată când a văzut factura uriașă, mai ales că ar avea în casă doar un televizor, un frigider, un boiler şi 4 becuri. Femeia spune că locuiește într-o casă cu 2 camere, alături de cei 2 copii și că nu ar fi putut avea un asemenea consum.

În total, au fost 4 facturi emise în aceeași zi, cu scadență la aceeași dată. Prima factură era și singura normală, de 111 lei, după care au urmat 3 facturi cu sume halucinante: 2.411, 15.800 şi 59.000 de lei. Furnizorul de energie electrică a anunțat că va verifica acest caz. 

Românii ar putea primi facturile la energie cu întârziere. Ion Lungu (AFEER), precizări

Ion Lungu, preşedintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie Elect­rică din România (AFEER), a explicat în urmă cu câteva zile de ce românii ar putea primi cu întârziere facturile la anergie.

"Aș vrea să spun în primul rând că această lege cuprinde o serie întreagă de prevederi noi care trebuie detaliate pentru că multe din procesele pe care le implică emiterea unei facturi sunt procese care se desfășoară automatizat și din acestă cauză necesită o serie de modificări ale softurilor. Având în vedere complexitatea și necesitatea de detaliere a acestor prevederi legale, în cuprinsul legii se prevede că în termen de 15 zile Ministerul Finanțelor, Ministerul Muncii și Ministerul Energiei vor emite un ordin comun, deci aceasta ar fi practic ceea ce numim noi metodologie, în care vor fi detaliate aceste aspecte. Sunt o serie de probleme. Aș vrea să vă dau doar câteva exemple. Nu este foarte clar ce se aplică mai întâi, plafonarea sau compensarea și rezultatele sunt diferite. Nu este definit un preț mediu față de care se face o compensație. De asemenea, nu sunt definite niște termene în care se depun declarațiile pe proprie răspundere pentru a putea fi incluse în categoria beneficiarilor unele IMM-uri, cabinete medicale, școli grădinițe. Este vorba despre un ordin comun pe care va trebui să ăl emită Ministerul Finanțelor, Ministerul Muncii și Ministerul Energiei.

Procesul este unul complicat și așa cum ați anunțat, un furnizor important a decis să amâne cu câteva zile emiterea facturilor pentru că termenul de emitere a acestui ordin expiră la sfârșitul acestei săptămâni, tocmai pentru a nu munci de două ori sau a nu comite anumite inexactități în procesul de emitere al facturilor. Aș vrea să spun un lucru care este esențial, nu este o problemă, toți consumatorii care se încadrează în prevederile legii vor primii plafonările și/sau compensațiile, conform legii, de la 1 noiembrie până la 31 martie, deci termenul este strict și nu se va întâmpla ca cineva să fie neîndreptățit și să nu beneficieze de această lege. Ceea ce a suferit anumite discuții este faptul că s-ar putea ca unele facturi emise în această perioadă până la apariția ordinului comun să nu includă și compensația care cu siguranță va fi inclusă fie în următoarea factură, fie se va emite o altă factură separată.", a explicat Ion Lungu, preşedintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie Elect­rică din România (AFEER).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel