Un cetăţean irlandez a fost prins după ce a spart un geam de la Parlament şi a intrat în clădire în noaptea de duminică spre luni. Iată, însă, cine trebuia să păzească clădirea Parlamentului.
Un bărbat beat a reușit să intre în Parlament, spărgând un geam. A fost prins și dus la Poliție.
Conform Poliției Capitalei, în zorii zilei de luni jandarmii care păzesc Palatul Parlamentului au sesizat Secția 17 Poliție, că au prins în clădire un cetățean beat, notează Mediafax.
Din primele verificări s-a stabilit că acesta ar fi pătruns în curte prin escaladarea gardului, iar, ulterior, ar fi spart un geam și ar fi pătruns în clădire.
Bărbatul a fost condus la Secția 17 Poliție.
„Sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 5 se efectuează cercetări, în vederea stabilirii cauzelor și condițiilor în care s-a produs evenimentul”, transmite sursa citată.
Conform Regulamentului de Funcţionare şi Organizare a Serviciilor Camerei Deputaţilor, paza intră în apanajul DAI, Direcţia Afaceri Interne.
"Direcţia afaceri interne este structura de specialitate a serviciilor Camerei Deputaţilor care asigură ordinea la Palatul Parlamentului şi participă la realizarea siguranţei acestuia, în colaborare cu forţele aparţinând instituţiilor de stat cu atribuţii în domeniul apărării, siguranţei naţionale şi ordinii publice. (...)
Direcţia afaceri interne are următoarele atribuţii principale:
a) asigură permanent măsurile necesare pentru accesul, circulaţia, protecţia persoanelor şi răspunde de paza bunurilor şi valorilor din patrimoniul Camerei Deputaţilor în Palatul Parlamentului, parcajul subteran şi incintă; (...)", se arată în regulament.
Conform informaţiilor publice de pe site-ul Camerei Deputaţilor, Direcţia Afaceri Interne este condusă de Eduard Bachide. Conform declaraţiei de avere depusă în vara anului 2021, acesta nu deţine imobile şi nici maşini. Singurul autoturism al acestuia ar fi fost vândut în decembrie 2020.
Eduard Bachide a încasat, conform declaraţiei de avere, 123.000 lei salariu în 2020.
În conducerea DAI se mai află Drăgan Alexandru-Mihail, director adjunct, şi Stănescu Daniela, şeful Serviciului Pază bunuri şi acces.
"Art. 122. - (1) Direcţia afaceri interne este structura de specialitate a serviciilor Camerei Deputaţilor care asigură ordinea la Palatul Parlamentului şi participă la realizarea siguranţei acestuia, în colaborare cu forţele aparţinând instituţiilor de stat cu atribuţii în domeniul apărării, siguranţei naţionale şi ordinii publice.
(2) Direcţia afaceri interne are în componenţa sa următoarele compartimente:
a) Serviciul pentru paza bunurilor şi acces;
b) Serviciul echipamente de supraveghere şi control;
c) Serviciul pază şi supraveghere parcaj subteran;
d) Biroul situaţii de urgenţă, securitate şi sănătate în muncă şi evidenţă.
(3) Serviciul prevăzut la alin. (2) lit. c), precum şi activităţile privind situaţiile de urgenţă şi cele privind sănătatea şi securitatea în muncă se află în subordinea unui director adjunct.
(4) Direcţia afaceri interne are următoarele atribuţii principale:
a) asigură permanent măsurile necesare pentru accesul, circulaţia, protecţia persoanelor şi răspunde de paza bunurilor şi valorilor din patrimoniul Camerei Deputaţilor în Palatul Parlamentului, parcajul subteran şi incintă;
b) elaborează şi ţine evidenţa documentelor pentru accesul persoanelor în clădirea Palatului Parlamentului, precum şi al mijloacelor auto în curtea acestuia, în conformitate cu aprobările date, potrivit competenţelor;
c) răspunde, împreună cu structurile abilitate, conform convenţiilor încheiate, pentru circulaţia în parcajul subteran şi în curtea Palatului Parlamentului;
d) asigură întâmpinarea şi însoţirea persoanelor invitate la şi de la Cabinetul preşedintelui Camerei Deputaţilor şi cabinetele membrilor Biroului permanent al Camerei Deputaţilor, ale preşedinţilor comisiilor Camerei Deputaţilor şi liderilor grupurilor parlamentare, conform metodologiei stabilite;
e) asigură însoţirea la şi de la lojile rezervate în sala de şedinţe a persoanelor care participă la şedinţele în plen ale Camerei Deputaţilor, precum şi monitorizarea acestora pe parcursul prezenţei lor în Palatul Parlamentului;
f) răspunde de menţinerea ordinii necesare desfăşurării în condiţii normale a activităţilor parlamentare şi extraparlamentare în Palatul Parlamentului;
g) ia măsuri pentru monitorizarea invitaţilor, vizitatorilor şi turiştilor pe parcursul desfăşurării vizitelor în Palatul Parlamentului;
h) asigură comunicarea cu structurile specializate ale Serviciului de Protecţie şi Pază, ale Ministerului Administraţiei şi Internelor şi ale Senatului României, conform protocoalelor încheiate cu acestea, în vederea asigurării ordinii şi siguranţei la Palatul Parlamentului;
i) răspunde de exploatarea specifică şi întreţinerea echipamentelor de supraveghere video şi control acces, precum şi a echipamentelor de semnalizare incendiu;
j) asigură gestionarea bazelor de date specifice sistemului informatic de control acces;
k) prezintă propuneri pentru elaborarea sau completarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor şi de dotare specifică în Palatul Parlamentului;
l) ia primele măsuri, în cazul unor calamităţi naturale sau catastrofe, conform procedurilor în vigoare;
m) ţine evidenţa salariaţilor cu obligaţii militare, care sunt mobilizaţi la locul de muncă;
n) verifică efectuarea controlului medical al salariaţilor, la angajarea în muncă şi periodic, pe durata executării contractului individual de muncă, conform prevederilor legale;
o) asigură instruirea, testarea şi perfecţionarea profesională periodică a persoanelor cu atribuţii în domeniul protecţiei muncii din cadrul structurilor organizatorice ale serviciilor Camerei Deputaţilor; efectuează instructajul introductiv general, la încadrare, privind protecţia muncii;
p) ia măsuri pentru autorizarea exercitării meseriilor şi a profesiilor prevăzute în normele de protecţia muncii şi ţine evidenţa locurilor de muncă cu condiţii deosebite, a accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale;
r) elaborează, în colaborare cu responsabilii pe probleme de protecţia muncii din cadrul departamentelor şi direcţiilor serviciilor Camerei Deputaţilor, normativele de acordare a echipamentelor de protecţie, de lucru şi a materialelor igienicosanitare, în concordanţă cu normativul-cadru în vigoare;
s) urmăreşte asigurarea necesarului de echipamente individuale de protecţie, de lucru şi a materialelor igienicosanitare şi repartizarea acestora către salariaţi şi centralizează propunerile privind bugetul de cheltuieli pentru protecţia muncii;
ş) verifică, la locurile de muncă, cunoaşterea şi aplicarea de către toţi salariaţii a măsurilor tehnice, sanitare, organizatorice şi a prevederilor legale în domeniul protecţiei muncii;
t) colaborează cu celelalte compartimente ale serviciilor Camerei Deputaţilor în vederea ducerii la îndeplinire a sarcinilor specifice Direcţiei afaceri interne".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu