Un nou studiu scoate la iveală interesul românilor pentru cumpărături, chiar și în vremuri în care nu toate sunt roz din punct de vedere economic.
Românii rămân mari fani ai cumpărăturilor online chiar şi în plină criză economică. În 2022, au făcut cumpărături pe internet de aproape 7 miliarde de euro, din care peste 50% reprezintă cheltuieli pe articole vestimentare și electronice, potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, cel mai mare raport de date și strategii de creștere pentru magazinele online din România, realizat de Limitless Agency.. Astfel, venitul mediu per utilizator generat în industria de ecommerce a fost de 467 euro.
Se estimează că piața e-commerece din România se constituie din peste 100 de magazine online care înregistrează mii de comenzi pe zi. Cei mai mulţi bani se pare că se duc pe haine, încălţăminte şi electronice.
Conform datelor din raportul eBook eCommerce Growth Strategies, românii au dat cei mai mulţi bani pe produse din categoriile:
Fashion: 2,63 miliarde euro (46%)
Electronice: 1,1 miliarde euro (19%)
Îngrijire personală și a casei: 885 milioane euro (15%)
Jucării, hobby, bricolaj: 590 milioane euro (10%)
)Mâncare: 146 milioane euro (2,6%)
Mobilă: 125 milioane euro (2,2%)
Muzică/filme/jocuri: 88,9 milioane euro (1,5%)
Băuturi: 32,1 milioane euro (0,5%)
1 din 5 români comandă online în mod regulat, 50% plasează comenzi online de 2 ori în 3 luni și doar 12% comandă online de până la 6 ori pe lună.
Agenţia citată mai arată că, în România, piața de ecommerce a generat un venit mediu per utilizator de aproximativ 467 euro în 2022, valoare care va ajunge la peste 870 euro până în 2027, potrivit datelor Digital Market Outlook.
Totodată, 21% dintre români comandă și din afara țării, cel mai des din China, de pe Shein, Joom şi Aliexpress, magazinul online din grupul din care face parte Alibaba. Prea puţini români comandă de pe Amazon.
De asemenea, 72% dintre români economisesc și așteaptă să cumpere un produs, iar 28% sacrifică alte cheltuieli pentru a cumpăra un produs mai repede. În plus, 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl știu, 51% plătesc mai puțin pentru un produs de brand propriu mai ieftin, 57% plătesc mai mult pentru un produs eco-friendly și 43% plătesc mai puțin pentru o versiune non eco-friendly.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu