'Concepţia şi certificarea MCAS', un sistem automat care trebuie să împiedice intrarea în picaj a avionului, 'erau neadaptate', a declarat comisia naţională responsabilă cu securitatea transporturilor, într-un raport făcut public vineri la Jakarta. La câteva luni după accident, s-a prăbuşit o aeronavă de acelaşi tip a companiei Ethiopian, care asigura legătura între Addis Abeba şi Nairobi, în tragedie pierzându-şi viaţa 157 de oameni.
Toate avioanele Boeing 737 MAX sunt consemnate de atunci la sol. O comisie care reuneşte autorităţile mondiale de aviaţie civilă (JATR) a apreciat recent că agenţia federală americană a aviaţiei (FAA) nu a evaluat corect MCAS din cauza deficitului de ingineri şi de expertiză. Compania Boeing a anunţat marţi concedierea şefului diviziei sale de aviaţie comercială (BCA), Kevin McAllister, primul responsabil demis de la declanşarea acestei crize, conform Agerpres.