Produsele vândute de companii precum Nestle, Pepsico și Unilever au fost evaluate ca parte a unui indice global publicat de Inițiativa cu privire la accesul la nutriție (ATNI), primul din anul 2021, transmite Reuters.
Grupul non-profit a constatat faptul că, în cadrul a 30 de companii, produsele care s-au vândut în țările cu venituri mici au făcut scoruri mai mici într-un sistem de rating cu stele dezvoltat în Australia și Noua Zeelandă, față de cele vândute în țările cu venituri mari.
”Este o imagine foarte clară”. Ce arată sistemul Health Star Rating
În sistemul Health Star Rating, produsele sunt clasificate de la 5 la 5 în funcție de starea lor de sănătate, 5 fiind cea mai bună. Un scor de peste 3,5 fiind considerat o alegere mai sănătoasă.
În țările cu venituri scăzute, portofoliile multinaționalelor au o notă de 1,8 în acest sistem. În țările cu venituri mai mari, unde au fost testate mai multe produse, acestea au fost de 2,3. ”Este o imagine foarte clară că ceea ce vând aceste companii în cele mai sărace țări din lume, unde sunt din ce în ce mai active, nu sunt produse sănătoase”, a spus Mark Wijne, director de cercetare la ATNI, într-un interviu pentru Reuters.
Semnal de alarmă! 70% dintre persoanele care sunt supraponderale trăiesc în țări cu venituri mici și medii!
„Este un semnal de alarmă pentru guvernele din aceste țări să fie vigilente”, a adăugat acesta. Este pentru prima dată când indicele a împărțit evaluarea în state cu venituri mici și țări cu venituri mari.
ATNI a spus faptul că indicele este important deoarece alimentele ambalate joacă un rol din ce în ce mai important în criza obezității, care este acum un fenomen global. Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, mai mult de un miliard de oameni de pe întreg mapamondul suferă de obezitate. De asemenea, 70% dintre persoanele care sunt supraponderale trăiesc în țări cu venituri mici și medii.
„Ne-am angajat să ne creștem vânzările de alimente mai nutritive, precum și să îndrumăm oamenii către diete mai echilibrate”, a spus un purtător de cuvânt al Nestle prin e-mail, menționând faptul că Nestle fortifică, totodată, produsele cu scopul de a ajuta la eliminarea deficitelor de nutrienți în țările în curs de dezvoltare.
Un purtător de cuvânt al PepsiCo a refuzat să comenteze. În 2023, compania a stabilit noi obiective cu scopul de a reduce sodiul din chipsurile sale și pentru a adăuga ingrediente ca cereale integrale în produsele sale alimentare.