Prima reacție a șefului Aviației Civile după tragedia din Apuseni

Șeful Direcției Aviație Civilă, Cătălin Radu, vine cu precizări după ce numele său a fost vehiculat de presă în contextul misiunii de căutare și salvare din Munții Apuseni, acolo unde un avion de mici dimensiuni a aterizat forțat, la 20 ianuarie. Radu susține că informația conform căreia el a părăsit țara în ziua producerii accidentului este una falsă, prezentând dovezi în acest sens. De asemenea, acesta spune că Direcția pe care o conduce nu avea niciun fel de responsabilitate în coordonarea activităților de la Ministerul Transporturilor, adăugând că are calificarea necesară pentru a deține postul de șef al Aviației Civile.

"1) S-a afirmat in primul rând faptul ca am parasit Romania in ziua accidentului.

Afirmatia este falsa si lipsita de o informare corecta. Am plecat din tara, sambata, pe 18 ianuarie 2014 (atasat gasiti biletul) la Montreal, Canada, unde am fost invitat de catre ICAO (International Civil Aviation Organization - agentia ONU specializata in aviatie) Scopul deplasarii il reprezenta invitatia de a ma intalni la sediul Organizatiei internationale cu noul Presedinte ales, cu Secretarul General si cu Directorul Biroului de Navigatie Aeriana in scopul definirii noii politici de siguranta aeriana a Romaniei.

Mentionez ca, nu a fost o deplasare in scop personal. Reiterez ca am reprezentat Romania si AACR ( Autoritatea Aeronautica Civila Romana). Amintesc si dovedesc cu acte justificative faptul ca avut toate formele legale indeplinite (inclusiv delegarea de atributii catre persoana desemnata sa indeplineasca atributiile de director, in lipsa titularului de post.)

2) Urmatoarea acuzatie ce mi se aduce este ca am avut, din punct de vedere legal, responsabilitati in coordonarea activitatilor de la Ministerul Transporturilor in timpul crizei declansate de accidentul aviatic din Apuseni.

Afirmatia este falsa si lipsita de documentare. Conform prevederilor HG 741/2008, dar si a Ordinelor Ministrului Transporturilor OMT nr.1587 si OMT nr.1588 din 30.10.2012, documente ce reglementeaza activitatea Comitetului Ministerial (CM) si a Comitetului Operational pentru Situatii de Urgenta (COSU), directia din cadrul MT al carei director sunt (DACSA – Directia Aviatie Civila si Securitate Aeronautica) nu are niciun fel de atributii directe in coordonarea celor doua entitati.

Aviatia, din punct de vedere legal, este reprezentata in Comitetul Ministerial de catre Directorul General al Direrctiei Generale Transporturi Aero-Naval, iar in cadrul Centrului Operational sunt desemnati 3 experti ai Autoritatii Aeronautice Civile Romane (AACR) care lucreaza in ture. Mentionez ca expertii directiei mele au fost la dispozitia conducerii pe toata durata crizei, in directa coordonare a Directorului General al Directiei Generale Transport Aero Naval.

3) In acelasi timp, doresc sa precizez ca toate activitatile pe care le-am desfasurat si le desfasor ca functionar public in Ministerul Transporturilor, dar si ca presedinte al Consiliului de Administratie al AACR au respectat si respecta in totalitate prevederile legii, existand intotdeauna posibilitatea ca organe abilitate sa verifice si sa dovedeasca acest lucru.

4) In ceea ce priveste dezinformarea opiniei publice cu privire la cariera mea profesionala va aduc la cunostinta urmatoarele:

Sunt inginer, absolvent al Facultatii de Aeronave, am doua mastere cu specializare in aviatie (unul in cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti, cel de-al doilea in cadrul Ecole Nationale Superieure de l’Aeronautique et de l’Espace – ENSAE/SUPAERO Toulouse-Franta).

Am absolvit, de asemenea, Facultatea de Relatii Internationale si Studii Europene si inca doua mastere specializate, unul in management si cel de-al doilea in informatii clasificate.

Pe parcursul carierei mele profesionale am absolvit cursuri de specializare, de perfectionare, cu aplicare in domeniul aviatiei, investigare accidente aviatice, administratie publica, diplomatie, management, etc.

Detin licenta de personal tehnic aeronautic si licenta de Inginer de Receptie si Control.

5) La nivel international am detinut si detin pozitii cheie in aviatia europeana si internationala, precum Vicepresentinte al Eurocontrol, Vicepresedinte ICAO A37, Focal Point pentru siguranta zborului si cea mai importanta, sunt Presedintele ales (de doua ori, chiar consecutiv) al Conferintei Europene a Aviatiei Civile (ECAC). Lucru ce nu s-a mai intamplat pana acum.

Ca si recunoastere internationala, amintesc doar faptul ca am fost decernat cu titlul de Doctor Honoris Causa in 2010, Premiul de excelenta al Aviatiei Europene in 2012 si Medalia Aeronauticii congerita de Republica Franceza in 2013.

Totodata, somez publicatia dumneavoastra, ca pentru o buna si corecta informare a cititorilor dumneavoastra, dar si a opiniei publice, in special, sa publicati prezentul DREPT LA REPLICA, in aceleasi conditii grafice, de marime si spatiu cu articolul publicat la adresa mea.

In caz contrar, va aduc la cunostinta ca imi rezerv dreptul de a actiona in instanta publicatia si mai ales autorul - in nume propriu- pentru ca nu mi s-a cerut un punct de vedere pertinent, referitor la materialul publicat de catre dumneavoastra, fiind afectata in mod grav nu numai imaginea mea personala, dar in acelasi timp si imaginea Romaniei in aviatia internationala.

Atrag atentia ca Romania ar putea pierde pozitia castigata pe plan international, cu precadere in cadrul ECAC, prin prisma articolului/articolelor pe care publicatia dumneavostra intentioneaza sa le publice, fara o documentare temeinica, justa si adevarata, cu privire la subsemnatul".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel