Salonul Regal din Gara de Nord, inaugurat de Ziua Națională a României

DSC_9443
DSC_9443

Principesa Margareta și Princepele Radu au inaugurat, duminică, în ziua în care româniii au sărbătorit Ziua Națională, “Salonul Regal” de la Gara de Nord, restaurat în forma originală, din vremea Regelui Carol I. La ceremonia care a avut loc la finalul călătoriei cu Trenul Regal de la Sinaia la Bucureşti, a participat și ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, precum și Principesa Elena și Principele Nicolae.

Duminică, cu ocazia Zilei Naţionale, principesa moştenitoare şi principele Radu, însoțiți de ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, precum și de Principesa Elena și Principele Nicolae, au călătorit de la Gara Sinaia la Gara de Nord din Bucureşti cu Trenul Regal.

Ceremonialul care a precedat plecarea Trenului Regal din Sinaia a început la ora 12:45, punctul final al călătoriei fiind înregistrat  la Gara de Nord la ora 15:45, după care a avut loc ceremonia de inaugurare a "Salonului Regal" de la Gara de Nord, restaurat în forma originală, din vremea Regelui Carol I.

Principele Radu: Trecutul şi prezentul consolidează viitorul României

Cu această ocazie, Principele Radu, după ce transmis urările de "La mulți ani!" românilor cu ocazia sărbătoririi Zilei Naționale din partea majestăților lor, Regele Mihai și Regina Ana, a declarat: "Aş vrea să vă spun cât de mult apreciază familia regală a României această aducere în prim-planul vieţii noastre a trenului regal. (...) Atunci când Căile Ferate, domeniul pe care domniile voastre îl păstoriţi astăzi, din punct de vedere politic şi administrativ, au reprezentat la vremea lor mândria României, căile ferate sunt cele care au făcut România mai puternică, cele care i-au dat înţeles cuvintelor de «independenţă» şi «suveranitate» pe care ţara noastră şi le-a aşezat pe frunte în acelaşi timp în care dura, jos pe pământ, acest fundament extraordinar de infrastructură care sunt căile ferate", a spus acesta, citează Mediafax.

"Faptul că Gara de Nord, cea mai mare gară a ţării şi una dintre dintre cele mai mari gări ale sud-estului Europei, are din nou Salonul ei regal nu înseamnă decât că România se îndreptă cu paşi iuţi către viitor. Trecutul şi prezentul nu fac decât să îi consolideze viitorul pe care îl dorim cu toţii, mai demn, mai mândru şi mai responsabil", a mai adăugat Principele Radu.

Ministrul Transporturilor: Se recunoaște, încă o dată, că familia regală a reuşit să înfăptuiască Unirea

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, prezent la ceremonie a declarat că "redenumind acest salon nu facem altceva decât să recunoaştem, o dată în plus, faptul că familia regală este cea care de-a lungul istoriei a reuşit să ne ţină uniţi, a reuşit să înfăptuiască Unirea, Marea Unire de la 1918, a promovat valorile pe care poporul român le are recunoscând valorile, recunoscând talentele şi calitatea poporului român".

Aprecierile ministrului Transporturilor s-au îndreptat și către oamenii care au întreţinut de-a lungul timpului Salonul Regal şi cei care au lucrat în Căile Ferate Române.

În final, ministrul Mănescu a mulţumit familiei regale pentru că a acceptat să onoreze cu prezenţa în acest proiect şi a adăugat că România are valori pentru care trebuie să lupte. "«La mulţi ani» şi sper ca românii să fie mândrii în fiecare zi pentru că au toate motivele", a conchis ea.

Istoria Trenului Regal 

Trenul regal a intrat în serviciul Casei Regale a României, în iunie 1928, în timpul primei domnii a regelui Mihai I (1927-1930, 1940-1947). A fost folosit atât de regii României Carol al II-lea (1930-1940) şi Mihai I, cât şi în perioada comunistă, când a avut statut de tren prezidenţial, scrie Agerpres.

Dacă în ianuarie 1940, regele Mihai a călătorit în Basarabia cu acest tren, pentru a petrece Boboteaza, în 1955 a fost locul în care Gheorghe Gheorghiu - Dej a purtat negocieri despre statutul trupelor sovietice staţionate în România cu Nikita Hruşciov, liderul sovietic din epocă.

Trenul regal este compus din cinci vagoane de tip salon şi de dormit, finisate cu materiale deosebite - piele de Cordoba, furnir de nuc şi trandafir, sticlă de Murano şi cristal de Boemia.

Drumul simbolic pe care membri ai familiei regale îl vor face de la Sinaia la Bucureşti aminteşte de lungul turneu pe care regele Ferdinand (1914-1927) şi regina Maria l-au făcut în 1919-1920 pe teritoriul României pentru a se întâlni cu românii din provinciile Transilvania, Bucovina, Basarabia, care, prin voinţa locuitorilor lor, se uniseră cu ţara-mamă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel