BAC-ul nu a dus lipsă de perle nici la ultima probă scrisă. Unii absolvenţi de liceu au făcut “descoperiri” care schimbă radical ce ştiam despre geografie sau biologie.
Costin Munteanu
Absolvenţii de liceu care au ales să suţină proba la alegere din cadrul examenului de Bacalaureat la Geografie au trebuit să precizeze, la unul dintre subiecte, de ce la Moscova este mai frig ca la Londra. Iată ce a răspuns unul dintre candidaţi: “Diferenţa se datorează din cauza diferenţei latitudinii pentru că la Moscova temperaturile sunt mai mici din cauza oceanului”. Un alt absolvent de liceu spune că “fauna influenţează clima de la Moscova şi de aceea este mai frig”.
Absolvenţii de liceu au avut răspunsuri interesante şi la întrebarea: De ce unele ţări europene atrag mai uşor forţa de muncă? “Cauza care determină necesitatea forţei de muncă externe pentru unele dintre state este lenea oamenilor”, a scris un candidat.
Un absolvent de 12 clase explică într-un mod “original” de ce Podişul Dobrogei este favorabil pentru agricultură: “Pentru că plantele au nevoie de aer rece şi curat pe care îl găsesc aici”.
Iată cum explică un candidat diferenţa de PIB dintre Bulgaria şi Italia: “Diferenţa dintre aceste două ţări este traiul de viaţă şi necesităţile diferite ale bulgarilor faţă de italieni”.
Nici la Biologie nu au lipsit perlele (materia predată la clasele a XI-a şi a XII-a).
Subiectul III le cerea absolvenţilor de liceu să construiască 4 enunţuri afirmative folosind în acest scop informaţii referitoare la: respiraţie (noţiuni de igienă şi patologie) şi transportul gazelor respiratorii. “În cazul unei persoane care fumează noţiunile de igienă şi patologie sunt să renunţe la fumat”, considera un candidat, în timp ce alt absolvent de liceu a notat că: “Doamna dirigintă ne-a predat despre respiraţie şi ne-a spus că este programată”. “Putem avea o respiraţie rău mirositoare dacă nu ne spălăm pe dinţi cu periuţă şi pastă”, scrie un alt candidat. “La respiraţie cutia toracică se deschide şi la expiraţie se închide”, se notează în altă teză.
La subiectul II, candidaţilor li s-a cerut să realizeze un mini-eseu intitulat “Fioziologia organelor de reproducere” folosind 6 noţiuni specifice. “Pentru reproducere sunt necesare două secreţii: ovulul şi spermatozoidul, din care şi noi am fost creaţi”, a scris un candidat. “Pentru a nu avea o boală, produsă de neatenţie, trebuie să avem, grijă să nu ne infectăm şi de aceea să ne ferim de acele de seringă”, consideră un elev, în timp ce un altul a notat că: “Nidaţia este o vidaţie ce albăstrează ovulul şi spermatozoidul necesari în resproducere”. “Femeia trebuie să facă testul Papa Nicolau pentru că la reproducere să nu aibă o problemă”, scrie în altă teză.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News