Bucureştenii ar putea circula cu metroul între Eroilor şi Râul Doamnei în primul trimestru al anului viitor, iar condiţionat de sistemul de siguranţă al traficului, spre sfârşitul acestui an pot fi demarate probele la instalaţii, inclusiv ale căii de rulare.
Anunțul a fost făcut de Constantin Mustăţea, directorul de Investiţii şi Achiziţii Publice al Metrorex.
'Condiţionat de sistemul de siguranţă al traficului, pentru că trenul nu poate circula fără acest sistem, putem să începem probe ale instalaţiilor, inclusiv ale căii de rulare, spre sfârşitul acestui an, astfel încât, dacă avem şi sistemul finalizat, la începutul anului viitor, să zicem în primul trimestru, se va putea circula cu metroul în Drumul Taberei. Suntem întârziaţi, dar întârzierile acestea au depins şi ele de o serie de factori. Singura problemă acum este aceasta a sistemului de siguranţă a traficului care are în el şi sistemul de informare dinamică, pentru că este în strictă legătură cu informaţia pe care o primeşte de la tren şi din calea de rulare', a menţionat Mustăţea, după o vizită a jurnaliştilor la staţiile de metrou Parc Drumul Taberei şi Favorit.
Practic, în prezent Metrorex se confruntă cu lipsa sistemului de siguranţă a circulaţiei, 'cu care suntem în momentul de faţă puţin blocaţi'.
[citeste si]
Contestație depusă de Siemens
'S-a derulat licitaţia. Au existat contestaţii încă de la faza premergătoare depunerii de către potenţialii ofertanţi a ofertelor. Ulterior, ca urmare a finalizării evaluării tehnice, există o contestaţie care se află acum pe rolul Tribunalului Bucureşti, cu termen 26 martie. Aşteptăm o decizie definitivă. Noi aşteptăm stabilirea termenelor de judecată încă de când a fost depusă contestaţia, din 19 decembrie 2017. Contestaţia a fost depusă de Siemens, care, în urma comunicărilor rezultatului evaluărilor tehnice, a fost eliminat, pentru că oferta nu a corespuns. Valoarea contractului pentru automatizare este de 121 de milioane de lei', a explicat Mustăţea.
Contractul are două faze
El a precizat că acest contract pentru automatizare ar putea fi semnat cel târziu la începutul lunii iunie. 'Noi sperăm să se semneze contractul cel mai târziu la începutul lunii iunie. Contractul are două faze, este compus din două elemente: unul care este aferent trenului şi unul aferent reţelei. Elementul aferent trenului va fi realizat în momentul în care vor veni trenurile noi pentru această magistrală şi pentru care suntem acum în pregătire, finalizare şi demarare licitaţie. Deci, elementul din cale, împreună cu celelalte sisteme care se montează şi cu trenurile pe care le avem acum în dotare, va trebui să fie finalizat în termen de 9 luni de la momentul semnării contractului. Faza a doua se va implementa după ce vin trenurile noi, urmează să se monteze pe trenurile noi. În afară de faptul că prin acest sistem circulaţia trenului este monitorizată şi controlată, parametrii sunt controlaţi în permanenţă, asigură în acelaşi timp şi o siguranţă în ceea ce priveşte posibilitatea opririi unui tren în zona destinată la peron. Această instalaţie este capabilă să oprească trenul la peron cu o marjă de plus/minus 60 de centimetri', a subliniat reprezentantul Metrorex.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu