Ancheta care a început după aterizarea forțată din Apuseni ar trebui să răspundă și la următoarele întrebări:
-de ce s-a folosit un avion vechi de la Școala de Aviație, care face față cu greu unor condiții meteo dificile?
- existau informații despre schimbarea vremii și despre ceață?
- de ce Ministerului Administratiei și Internelor nu a folosit un elicopter cu instalație de termoviziune, care să survoleze zona în care se presupunea că s-a prăbușit avionul? Această metodă a fost folosită cu succes în septembrie, 2012, la detectarea urșilor din nordul județului Dâmbovița, după atacul unui animal turbat asupra unor oameni.
-este posibil ca avionul prăbușit în Apuseni să nu fi zburat din februarie până în decembrie 2013, când s-a făcut un singur zbor, fiind apoi lăsat la sol, până în ziua accidentului?
-se cunoșteau vulnerabilități tehnice, care să fi făcut piloții să evite folosirea aparatului?
-când a zburat pilotul Adrian Iovan ultima dată, chiar dacă acesta era instructor de zbor?
- oficialul care a aprobat zborul este numit cu derogare de vârstă, primită de la Autoritatea Aeronautică Civilă?
-când au fost solicitate echipele Salvamont?
-exista un elicopter Salvamont care putea să intervină mai eficient în astfel de situații, dar s-a apelat la un elicopter SMURD?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu