Avion doborât în Ucraina. Au suferit pasagerii avionului MH17? 6 întrebări cheie puse de experți

Ancheta privind tragedia din Ucraina va fi extrem de complicată, având în vedere contextul politic din zonă. Ucraina, Rusia și SUA sunt de acord că avionul a fost doborât de o rachetă, însă investigația nu se oprește aici pentru că cele trei țări trebuie să răspundă la șase întrebări mari, scrie The Time.

1. Ce fel de armă ar fi putut fi folosită?

Potrivit serviciilor secrete americane, avionul ar fi fost doborât de o rachetă rusească ghidată prin radar, de la sol. John Borkowski, expert și consultat al unei firme de aviație din Anglia susține că anchetatorii trebuie să se asigure că nu a fost vorba despre un explozibil aflat la bordul avionului. Dacă ar fi așa, atunci vorbim de un act terorist.

Dacă motoarele au fost țintite, atunci nu mai poate fi vorba de o rachetă ghidată prin radar, ci de o rachetă cu senzori de căldură.

VEZI ȘI: MH17. Avion prăbușit în Ucraina. Rusia: Niciun sistem de rachete Buk nu a trecut frontiera

2. Cine va avea jurisdicție să conducă ancheta?

Într-un caz în care un avion din Malaysia, construit în SUA, cu 173 de pasageri olandezi, care s-a prăbușit pe un teritoriu al Ucrainei, controlat de rebelii pro-ruși, toate părțile vor să se implice. Teoretic, inciddentul s-a petrecut în spațiul aerian al Ucrainei, deci Kiev-ul ar trebui sa se ocupe. Însă rebelii nu vor dori ca ucrainienii să conducă o investigație care s-ar putea termina cu implicarea Rusiei în atac.

Borkowski spune că va fi, mai degrabă, o echipă comună care va efectua ancheta sub jurisdicția Ucrainei.

3. Cum află anchetatorii cine a tras racheta?

În acest moment vina se aruncă de colo-colo. Justin Bronk, specialist în securitate, spune că SUA ar putea oferi răspunsul. 

"Răspunsul ar putea veni de la americani. Ei nu spun, dar se presupune că sateliții lor pot detecta urma de infraroșu lăsată în urmă de o rachetă, până la locul de unde a fost lansată. Cu toate acestea, este posibil ca SUA să nu vrea să arate adevărata putere a sateliților ei, așa că achetatorii vor trebui să găsească pe pământ dovezile necesare.

4. Cutiile negre au fost recuperate. Cum vor ajuta ele ancheta?

Cutiile negre ale avioanelor sunt utile atunci când nu se știe cauza prăbușirii avionului. Cutiile negre nu vor ajuta foarte mult anchetatorii pentru că ele nu pot spune cine a tras.

VEZI ȘI: Andrei Anghel: povestea studentului român din presa canadiană

5. Ar fi putut ca cineva să falsifice dovezile, imediat după prăbușire?

Rebeli ar fi putut interveni imediat după prăbușire, dar să modifici sau să ascunzi urmele este foarte greu, spune John Borkowski.

"Experții în prăbușiri știu ce să caute și este aproape imposibil să faci pierdute toate dovezile. Principala problemă este propaganda", a spus el.

La câteva ore după prăbușire, oficialii de la Kiev au dat publicității o serie de convorbiri în care rebelii se bucurau că au doborât un avion inamic, apoi și-au dat seama că au făcut o greșeală.

Este imposibil de scos din calcul varianta ca aceste convorbiri să fi fost fabricate.

6. Au știut pasagerii ce urmează să se întâmple. Au suferit?

Este puțin probabil, spune Borokowski. O rachetă ghidată prin satelit explodează cu puțin înainte de a-și atinge ținta. Resturile rachetei taie prin fuselaj în același timp. Depresurizarea ar fi fost rapidă, iar pasagerii ar fi leșinat înainte să realizeze ce se întâmplă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel