DCNews Stiri Cursa 4819, o lecție de supraviețuire în aer: Pentru cei care nu înțeleg cum s-a evitat tragedia aviatică, faceți un exercițiu simplu

Cursa 4819, o lecție de supraviețuire în aer: Pentru cei care nu înțeleg cum s-a evitat tragedia aviatică, faceți un exercițiu simplu

Foto: Pixabay

În urma declanșării procedurilor specifice de către Aeroportul Internațional Toronto Pearson, echipele de pompieri au putut stinge rapid incendiul declanșat la partea din coada avionului și au permis evacuarea în siguranță a pasagerilor.

Atât Autoritatea Aeronautică Civilă Canadiană, cât și cea Americană, au constituit o comisie mixtă de anchetă a incidentului. Aeroportul a fost închis circa 3 ore, timp în care zborurile au fost redirecționate către aeroportul Ottawa.

Pilotul Cezar Osiceanu a comentat această știre.

Aeroportul Internațional Toronto Pearson din Canada este considerat a fi cel mai aglomerat din țara nord-americană, dar și cel mai bine conectat aeroport din America de Nord pentru destinații internaționale. Avionul în cauză opera pe ruta Minneapolis-Toronto.

Condițiile meteo la momentul incidentului erau foarte dificile, deoarece:

vântul era foarte puternic, cu rafale de până la 70 km/h;

pista era contaminată, având frânarea estimată ca fiind medie;

exista un transport de zăpadă la sol, din cauza vântului puternic;

temperatura era scăzută.

Din datele disponibile până în prezent, rezultă că, în mod practic, avionul s-a prăbușit în timp ce ateriza pe Aeroportul Internațional Toronto Pearson din Canada.

Astfel, după contactul cu pista, avionul s-a răsturnat pur și simplu pe spate și a alunecat necontrolat până la oprire, pierzându-și pe parcurs aripile, ampenajele orizontale și verticale.

Lipsa, până în prezent, a unor imagini cu aterizarea și momentul răsturnării avionului conduce la imposibilitatea, de moment, a unei analize mai aplicate asupra cauzelor care au condus la producerea incidentului.

Dumnezeu și Măria sa norocul

Rezervoarele de combustibil ale avioanelor se află în aripi și uneori în fuzelaj, iar în cazul în care motoarele sunt dispuse pe aripi, într-o situație de răsturnare completă, incendiile se declanșează instantaneu. Aceasta se întâmplă deoarece combustibilul din rezervoarele sparte, în urma contactului cu pista, se scurge direct peste motoarele încinse.

Faptul că avionul în cauză, un jet CRJ-900 LR echipat pentru transportul de pasageri, are motoarele dispuse în spate, pe coada fuzelajului, este unul dintre motivele pentru care nu s-a produs o catastrofă de proporții.

Mai mult, ruperea completă a celor două aripi ale avionului a făcut ca, până la oprirea completă a acestuia, să nu mai existe combustibil care să alimenteze motoarele și care să devină o sursă majoră de incendiu sau explozie.

Devine din nou evident rolul vital al însoțitorilor de bord, deoarece, în condițiile în care avionul era practic cu susul în jos la oprirea pe pistă, aceștia au reușit să evacueze toți pasagerii prin ușile de urgență.

Pentru cei care nu înțeleg cât de dificilă este situația în care s-au aflat însoțitorii de bord și pasagerii, îi rog să încerce să se lege cu o centură de un scaun și să roage pe cineva, minimum două persoane, să îi țină cu capul în jos, suspendați la circa 60-70 de centimetri deasupra solului, timp de 2-3 minute!

Praf, fum, șoc, țipete, bagaje zburând ca niște proiectile și panică generalizată sunt doar câteva dintre elementele care fac dintr-o astfel de situație un adevărat coșmar.

Știri similare din categoria Stiri Vezi toate articolele