DCNews Politica Alegeri Alegeri Prezidențiale 2025 Cum l-au ridicat micro-influencerii pe Călin Georgescu. Raluca Radu: Au spus - eu votez cu cineva, nu spun cu cine, dar are o meserie

Cum l-au ridicat micro-influencerii pe Călin Georgescu. Raluca Radu: Au spus - eu votez cu cineva, nu spun cu cine, dar are o meserie

foto: Călin Georgescu, Facebook

Invitată la interviurile DC News, Raluca Radu a subliniat importanța micro-influencerilor în campaniile de promovare, explicând că aceștia pot fi mult mai eficienți decât un interviu lung de la televizor. Profesorul universitar ne-a spus că în loc ca oamenii să urmărească un interviu de o oră și jumătate, este mai eficient să fragmentezi interviul în secțiuni mai mici să să le distribui prin intermediul altor persoane care promovează aceste mesaje.

Ea a menționat și cazul în care micro-influenceri plătiți de PNL au promovat un mesaj în favoarea lui Călin Georgescu, recomandându-l ca pe cineva cu o meserie solidă, dar fără a spune explicit cu cine ar vita.

Aceste persoane, deși par obișnuite și neimpresionante, au impact semnificativ prin mesaje care creează o legătură emoțională cu publicul, influențând astfel comportamentele și atitudinile acestora.

"Pe de altă parte poți să faci campanii cu micro-influenceri care îți promovează un anumit mesaj, pentru că dacă tu ai, să zicem, un interviu la o televiziune și interviul acela are o oră și jumătate, e foarte puțin probabil că acel interviu o să fie un succes în online.

Nimeni nu stă o oră și jumătate să urmărească un interviu sau stau foarte puțini oameni o oră și jumătate să urmărească un interviu. Dar dacă fragmentezi acel interviu pe declarațiile care ți se par ție interesante și apoi pui alți oameni să promoveze declarațiile respective, ai șanse să ajungi la un număr foarte mare de oameni. 

Pe de altă parte, sigur că noi știm că tot așa, din anchetă de presă și din documentele desecretizate, știm că au fost folosiți micro-influenceri plătiți de Partidul Național Liberal ca să promoveze un mesaj care l-a sprijinit pe domnul Călin Georgescu.

Și urmărind ce au făcut ei, ne dăm seama și cum au făcut.

Sunt oameni obișnuiți - care calcă, se machiază sau în mod obișnuit prezintă mașini, haine sau vorbesc din bucătărie - care îți spun un mesaj care pare un mesaj obișnuit: eu o să votez cu cineva, nu spun cu cine, dar o să votez cu cineva care are o meserie în spate, care a făcut ceva pentru țară. Și toată lumea promova exact același mesaj.

Dar erau oameni obișnuiți care îți recomandau cu cine să votezi. 

Sunt niște elemente care sunt identificate în literatură de specialitate ca fiind foarte bune ca să promovezi un anumit tip de schimbare de comportament sau schimbare de atitudine.

Se întâmplă pe termen foarte scurt, pentru că nu sunt personaje reale cu care interacționezi în mod normal, dar par personaje reale cu care interacționezi în mod normal, pentru că iată, calcă sau iată îți spune ceva ce este foarte intim: cu cine are de gând să voteze", a declarat Raluca Radu, pentru DC NEWS.

Vezi mai multe AICI:

Știri similare din categoria Alegeri Prezidențiale 2025 Vezi toate articolele