Turnuri de 35 de etaje în zona Basarab. Nicușor Dan: "Traficul va fi blocat. Suntem tot mai departe de Micul Paris"

Pasajul Basarab
Pasajul Basarab

Zona din jurul Pasajului Basarab este într-o continuă expansiune, urmând ca în viitor mai multe turnuri să răsară în perimetrul Gara de Nord - Gara Basarab - Regie. Arhitectul Teodor Frolu și președintele Asociației Salvați Bucureștiul, Nicușor Dan, și-au exprimat punctele de vedere în legătură cu cele patru proiecte imobiliare din zona Pasajului Basarab. Nicușor Dan spune că pe zi ce trece, Bucureștiul se îndepărtează tot mai mult de "Micul Paris și de tot ce înseamnă Europa civilizată".

În cadrul ultimului proiect anunțat în zona Pasajului Basarab vor fi ridicate trei turnuri de câte 14 etaje. Asta în condițiile în care, la începutul anului, în același perimetru erau în curs de avizare alte trei proiecte imobiliare uriașe, ce prevăd construirea a nu mai puțin de 12 clădiri înalte, printre care un turn de 35 de etaje, unul de 30 de etaje și altul de 17 etaje, conform hotnews.ro.

Calea Plevnei 159 – trei clădiri de 14 etaje

Pe un spațiu de circa 20.000 mp ar urma să se înalțe trei blocuri, subsol, demisol, parter și 14 etaje, cu o înălțime maximă de 50 de metri. Funcțiunea clădirilor va fi de: parc comercial, parc tehnologic. Proiectul a fost discutat la Comisia Tehnică de Urbanism de pe lângă Primăria Capitalei (CTUAT), investitorii cerând avizul de oportunitate necesar aprobării proiectului. Deocamdată CTUAT nu a luat nici o decizie în acest sens.

Intersecția str. Orhideelor cu Calea Plevnei – turn de 21 etaje

Deși pe terenul din str. Orhideelor nr. 27-29, investitorii au dorit inițial ridicarea unui turn de 17 etaje, pe masa CTUAT a ajuns un proiect ce prevede un construirea unui zgârie-nori de 21 de nivele, lângă care ar urma să fie amplasat și un bloc de zece etaje.

Ansamblu imobiliar la fabrica de bere Luther

In luna iulie 2012, CTUAT a dat aviz preliminar pentru construirea unui centru comercial de 1,6 ha, în incinta fostei fabrici de bere Luther – monument istoric -, pe Șoseaua Orhideelor. Clădirile de patrimoniu aflate pe teren vor fi restaurate, hala centrului comercial fiind amplasată între ele. Proprietarii doresc să mai construiască pe parcelă șase blocuri - patru de 15 etaje - și două blocuri de câte nouă etaje, cu funcțiunea de birouri,

Ansamblu imobiliar la fabrica de țigarete

În septembrie 2012, CTUAT a dat aviz de oportunitate unui PUZ ce prevede construirea a două turnuri de 30 și 35 de etaje, un parc cultural și un cartier rezidential (un turn de 15 etaje, unul de 12, altul de șapte etaje, două de șase etaje și un bloc de cinci etaje). Toate acestea ar urma să fie construite pe terenul fostei Regii Autonome a Tutunului din București (bd. Regiei nr. 2). Potrivit PUZ-ului prezentat, turnul de evacuare a fumului și clădirea de cărămida în formă de U a fostei fabrici vor fi păstrate și integrate în noul ansamblu. Poiectul mai prevede ca spațiul din fața vechii clădiri - în care se află și turnul de evacuare a fumului - să fie acoperit cu o copertină transparentă, și astfel să fie transformat într-o piațetă urbană.

Proiectele din zone destructurate nu sunt o problemă

Arhitectul Teodor Frolu a explicat pentru De Ce News că, atât timp cât clădirile turn vor fi ridicate în "zone industriale reconvertite", cum este cazul de față, nu este nicio problemă. Problemele apar când vine vorba de construirea de clădiri în centrul vechi sau în locul unor foste monumente istorice, demolate pentru a se face loc zgârie-norilor.

"Dacă proiectele sunt în jurul Pasajului Basarab, în zona destructurată unde sunt mari spații industriale reconvertite, nu este nici o problemă. Acolo Bucureștiul poate să primească clădiri înalte fără nicio problemă. Problema se pune la clădiri înalte de vecinătate, în momentul în care vorbim de zona centrală, de zona istorică a Bucureștiului. Acolo e cu totul altă discuție. Dar nu înseamnă că nu mai facem un proiect cu clădiri înalte pentru că se cheamă Micul Paris.

Singura problemă ar fi proiectul de la fabrica de bere Luther, care este monument istoric. Dacă trebuie dărâmat acest monument, atunci ar mai trebui discutat pe marginea acestui proiect".

Nicușor Dan: Proiectele din zona Basarab vor îngreuna traficul. Suntem tot mai departe de Micul Paris

Președintele Asociației Salvați Bucureștiul, Nicușor Dan, susține că cele patru proiecte vor îngreuna traficul din zonă, anulând efectul benefic pentru circulație, produs de construirea Pasajului Basarab:

"Din punct de vedere estetic este o singură problemă: cea a apropierii de fabrica de bere Grivița, care este monument istoric. Dar cea mai mare problemă este cea a traficului, pentru că de aia am făcut Podul Basarab, ca să scoatem traficul de acolo. Și acum ce facem? Îl aducem la loc".

Președintele Asociației Salvați Bucureștiul este de părere că actualul București se depărtează pe zi ce trece de ceea ce înseamnă Micul Paris, subliniind că, după '90, agresiunea adusă patrimoniului construit al Capitalei a fost mai gravă decât cea adusă de epoca Ceaușescu.

"Bucureștiul este o suprapunere de mai multe epoci arhitecturale. Acum, în mod evident, agresiunile acestea distrug potențialul turistic al Bucureștiului. Deja specialiștii spun că agresiunea de după ‘90 asupra patrimoniului construit al Bucureștiului este mai gravă decât agresiunea întregii epoci Ceaușescu. În mod evident ne afectăm șansele de a ne dezvolta mai departe. Spre exemplu, Franța câștigă din turism – care se bazează în special pe patrimoniul istoric – 70 de miliarde de euro. Cât jumătate din PIB-ul României, cinci la sută din PIB-ul Franței. Dacă continuă starea asta noi nu o să facem niciodată bani din turism în București.

Diferențele dintre București și orașele europene

Este clar că Bucureștiul se depărtează de Micul Paris și de tot ce înseamnă Europa civilizată. Față de România, în restul Europei civilizate se construiește cu respect pentru istorie. Și din motive culturale, dar mai ales economice. Pentru că investitorii se uită la mai mulți indici, printre care: cât spațiu verde este, cât de bune sunt școlile, dacă poți să te plimbi pe stradă și să îți facă placere. Ăștia sunt indicatori foarte importanți, pentru că este vorba de confortul de viață al oamenilor. Deci este un motiv pur economic să îți păstrezi patrimoniul istoric", a declarat dl. Nicușor Dan pentru De Ce News.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel