Crește numărul clienților care reclamă furturi din cutiile de valori din seiful unei bănci comerciale din Pitești. Marți, încă trei clienți au mers la poliție pentru a depune plângeri, numărul păgubiților ajungând până în prezent la opt. Paguba se ridică la circa un milion de euro până acum.
Un bărbat din Argeş a reclamat marţi dimineaţă că i-au dispărut banii din cutia de valori de la bancă. Piteşteanul a sunat la 112 pentru a reclama furtul. Acesta susţine că i-ar fi dispărut 200.000 de euro, scrie rtv.net.
Bărbatul a spus că avea depuşi 200.000 de euro într-o cutie de valori şi că, auzind de problemele apărute în ultimele zile, a decis să verifice dacă mai are banii.
El a constat că banii lipsesc, motiv pentru care s-a adresat Poliţiei.
Bărbatul reclamă dispariția de la aceeași bancă ca și a afaceristul Eugen Florea. Eugen Florea a sesizat, vineri, un furt de circa 500.000 de lei.
"Avem patru plângeri, la al cincilea caz am fost solicitaţi prin 112 şi urmează să se depună şi plângere. Probabil că foarte mulţi depunători au văzut situaţia şi vor verifica şi azi (marţi - n.r.) dacă mai au banii. Avem un cerc de suspecţi în aceste cazuri. O să vedem despre ce e vorba", a declarat, marţi, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Argeş, comisar şef Dănuţ Dinu.
Toţi cei cinci păgubiţi au spus că, dacă va fi necesar, se vor supune testului cu detectorul de minciuni.
Ce spun reprezentanții BCR
Reprezentanţii BCR spun că unitatea colaborează cu Poliţia şi a pus la dispoziţia anchetatorilor toate probele materiale şi înregistrările electronice "pentru stabilirea adevărului", potrivit Mediafax.
Potrivit acestora, BCR oferă serviciul de închiriere a casetelor de valori fără a solicita clienţilor declararea conţinutului acestora, clienţii fiind singurii care cunosc ce conţin şi cât valorează bunurile din casetele de valori.
"Configurația sistemului de securitate face imposibil accesul neautorizat şi neînregistrat în camera de tezaur a casetelor de valori. Conform procedurii, casetele de valori pot fi deschise numai cu cheile unice de acces aflate în posesia clienţilor, după acţionarea, în prealabil, a unei alte chei unice aflate în posesia băncii. Conform aceleiaşi proceduri, clienţii nu sunt însoţiţi de personalul băncii în momentul deschiderii efective a casetelor de valori, astfel încât funcţionarii băncii nu pot observa în niciun fel conţinutul casetelor de valori ale clienţilor", au adăugat reprezentanţii BCR.
Furturile din cutiile de valori nu sunt singulare în România. În urmă cu câteva luni, două persoane au reclamat dispariția unor mari sume de bani din cutiile de valori ale unei bănci din Ploiești, până în prezent poliția nereușind să dea de urma hoților.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu