Noi elemente din dosarul fugii: Filmul ieșirii lui Hayssam din țară

IMAN_T
IMAN_T

Multe dintre variantele legate de ieșirea lui Hayssam din țară au dus către Liban. Se vorbește despre Egipt, Liban, Siria și acum Rusia. Jurnaliştii sirieni au scris despre predarea lui Hayssam arătând că acesta a fost adus în România pe ruta Damasc-Beirut (Liban)-Bucureşti. Tot ce e posibil, pentru că din documentele de la dosarul fugii lui Hayssam rezultă că sirianul a fost luat cu o ambarcaţiune de la bordul navei IMAN T, de către o persoană rămasă şi acum neidentificată (posibil ofiţer de informaţii sirian) şi dus în Tartoussi-Siria. Totuşi, şi Libanul a ajutat la ancheta realizată de DIICOT, audiindul pe Youssef Tartoussy, cetăţean libanez. Aşadar, în cauza Hayssam, a existat acest „Triunghi al Bermudelor” – Egipt, Liban, Siria, în care sirianul condamnat pentru terorism în Roma a dispărut timp de peste şapte ani.

Filmul ieșirii din țară

Anchetatorii au ajuns la concluzia că Hayssam a părăsit teritoriul României ilegal şi pregătirea plecării sale din ţară s-a desfăşurat în perioada 23-30 iunie 2006, după ce acesta fusese pus în libertate la Curtea de Apel Bucureşti (în 26.04.2006), fiind ajutat să urce la bordul vasului Iman-T, aflat la acea dată sub pavilion nord-coreean, de către Mukhles Omar şi Mustafa Tartoussi, agentul navei. Vaporul a avut destintatia Tartous-Siria, cu escală la Alexandria-Egipt. Vasul a plecat din Portul Constanţa în 30 iunie 2006, la ora 5.30 dimineaţă, sub comanda cetăţeanului libanez Youssef Tartoussi, vărul lui Mustafa Tartoussi, acuzat la dată realizării Comisiei rogatorie din Liban, de către procurorii DIICOT că a înlesnit fugă din ţară a sirianului.

În 2007, anchetatorii aveau informaţii că Hayssam se află în Liban într-un spital.

Youssef Tartoussi, născut în 5.09.1965, libanez, a fost audiat în Liban. Conform documentelor din Liban ataşate la dosar, ”a declarat că doreşte să spună adevărul şi să dea toate informaţiile pe care le deţine despre fugă şi facilitarea plecării lui Hayssam Omar de pe teritoriul României”.

Iată pasaje importante din declaraţie:  ”Vă informez că în luna iunie a anului 2006, în timp ce lucrăm pe vasul Iman-T, în funcţia de căpitan, şi mă aflăm în incinta portului Constanţa, am fost informat de agentul naval Mustafa Tartoussi că va trimite o persoană necunoscută la bordul vasului Iman T şi a prezentat direct subiectul, înstiintându-mă că această persoană are probleme cu autorităţile române, fără a mai aminti numele persoanei, felul problemelor sau cetăţenia acestei persoane. Nu a mai adăugat nimic şi a revenit după câteva zile, când s-a terminat încărcarea vasului şi a întocmit actele de călătorie. Mustafa Tartoussi m-a înştiinţat din nou că va trimite acea persoană la bordul vasului, fără că eu să am vreo legătură cu această persoană sau să ştiu ceva cu excepţia faptului că va stă în camera inginerului şef, numitul Ibrahim Seikh şi că acesta din urmă este responsabil de toate solicitările acestei persoane. (...) În dimineaţa zilei următoare şi după parcurgerea distanţei limita, Ibrahim Seikh, inginerul şef, a venit la mine şi m-a înştiinţat că persoana de care vorbisem se află într-una dintre cabine. Inginerul este singurul răspunzător pentru această situaţie şi nimeni altcineva nu mai ştia. Când am ajuns în afara apelor teritoriale româneşti l-am contactat telefonic pe Mustafa Tartoussi şi l-am întrebat dacă autorităţile româneşti fuseseră informate sau nu. Acesta mi-a zis că totul e în regulă”.

Lui Youssef Tartoussi i s-a spus că Hayssam ar avea cetățenie rusă

Youssef Tartoussi a spus că l-a contactat pe Mustafa Tartoussi de mai multe ori, inclusiv când a intrat în dana portului Alexandria pentru a-l putea înregistra pe cel aflat la bordul navei la autorităţile egiptene, dar Tartoussi i-a cerut să aştepte:

”În cele din urmă mi-a slicitat să înregistrez persoană sub numele de Sămi Al-Omar sau Omar. De menţionat că eu l-am înştiinţat pe agentul acreditat al Horus Shipping despre toate detaliile pe care mi le dăduse Mustafa Tartoussi. După puţin timp, agentul Hany Zeidan m-a contactat şi mi-a cerut să nu-l înregistrez cu nici un nume şi să las situaţia aşa cum era şi să consider că acest individ nu se aflase niciodată la bordul vasului. Am intrat în dana portului şi după finalizarea formalităţilor legate de ancorarea la chei, s-a început operaţiunea de descărcare în prezenţa lui Youssef Tartoussi, Hany Zeidan şi a unei persoane pe care n-o cunoşteam, despre care am aflat ulterior că se numeşte Samir Al-Omar şi că are cetăţenie rusă. Au urcat la bordul navei şi s-au îndreptat către cabina lui Samir Seikh şi am intrat şi eu în aceeaşi cabina unde am văzut persoană menţionată şi am aflat că se numeşte Hayssam Al Omar, de aproximativ 50 de ani, şi apoi am făcut cunoştinţă. Apoi, numitul Hayssam Al Omar a ieşit cu cartea de identitate a lui Samir Al-Omar. (...) Samir a rămas în camera până a ieşit Hayssam, apoi s-a întors Hany Zeidan şi l-a însoţit pe Samir din nou de la vapor, au plecat din port, iar eu m-am liniştit (...) Am început să returnez încărcătură de ceapă în Rusia. Apoi a început războiul din iulie 2006, când israelienii au atacat Libanul”.

Ar fi trebuit să plece înspre Rusia via Siria

La acel moment, aeroportul şi porturile din Liban au fost închise, iar lui Youssef Tartoussi i s-a cerut să plece în Siria şi să rămână în Tartous, pentru a se întâlni cu căpitanul sirian al navei, dar Youssef spune că n-a fost de acord să se ducă spre Siria şi apoi spre Rusia, pentru că risca pierderea vasului:

”Am dormit în seară aceea în clădirea Tartous (...). Agentul maritim Muhammad Telwani, cetăţean egiptean a urcat la bord însoţit de Hayssam Omar şi mi-a dat restul de bani, precum şi salariile echipajului. A rezolvat cu actele oficiale ale lui Hayssam, care s-a urcat la bordul vasului în văzul tuturor şi am plecat spre Tartous. Când am părăsit dana din Tartous, i-am cerut lui Hayssam Omar actele, paşaportul sau un act care să îi certifice identitatea. A refuzat şi m-a înştiinţat că există o barcă cu motor care-l va transporta, deoarece el nu s-a aflat la bordul vasului. Vasul se află în zona de aşteptare. Barca cu motor ne-a transportat pe mine şi Hayssam Omar până pe uscat şi am ieşit  fiecare în altă direcţie. (...) M-am întors în Liban aşa cum făcuseră şi nişte rude de-ale mele şi am rupt legătură cu Mustafa Tartoussi din cauza că mă implicase în fugă lui Hayssam Omar. (...) La cinci ore după sosirea noastră în portul Alexandria şi plecarea lui Hayssam Omar de pe vas, împreună cu agentul Hany Zeidan, eu mergeam cu inginerul principal Ibrahim Seikh în port. Acesta m-a anunţat că Hayssam Omar mi-a lăsat suma de 800 de euro. I-am luat de la el şi asta e tot ce am primit în decursul acestei operaţiuni. Nu consider că această sumă reprezintă un preţ normal pentru o fugă. (...) Nu ştiu cine este persoana care l-a preluat pe Hayssam Omar cu barcă cu motor. Nu ştiu cum a ajuns Hayssam Omar la bordul vasului şi nu ştiu cine l-a ajutat în România”.

Interesant este că la pagina 32 din documentele sosite de la autorităţile libaneze se arată următoarele: ”La anchetă în timpul audierii lui Youssef Tartoussi, nu au participat anchetatori români, în ciuda faptului că autorităţile române au fost înştiinţate cu privire la acest lucru”.

Hayssam ar lucra pentru servicii secrete

Luju.ro ajunge la ipoteza că Omar Hayssam ar lucra pentru mai multe servicii secrete, iar posibilă sa plecare din România s-ar fi putut realiza în baza unui accept la înalt nivel între autorităţile române şi alte autorităţi, posibil cele israeliene.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel