Site-ul postului oficial german Deutsche Welle, într-un material publicat miercuri, acuză sistemul școlar din România că are "tendința de a ”naţionaliza” efortul şi meritele elevilor săi", concluzionând că acesta "nu se va putea reforma niciodată, căci are mereu abilitatea de a-şi camufla cele mai grave defecte în calităţi şi succese".
Potrivit DW "școala românească fabrică o imagine de sine plină de aroganţă şi autosuficienţă", aluzie la comunicatul Ministerului Educației de marți, în care instituția anunța succesul elevilor români la cea de-a XIV-a ediţie a concursului internaţional de limba latină, desfășurat în perioada 18 - 22 aprilie 2013, în localitatea italiană Sulmona.
"Un comunicat al Ministerului Educaţiei ne înştiinţează că elevii români au obţinut o frumoasă victorie într-o competiţie internaţională de traduceri din limba latină (Certamen Ovidianum Sulmonense) după care urmează un comentariu uluitor: "Lotul olimpic al României a ocupat locul al II-lea pe naţiuni, rezultat ce confirmă calitatea învăţământului românesc clasicist. Elevii români i-au întrecut detaşat pe colegii lor din celelalte state în care această disciplină se studiază în sistemul liceelor clasice (patru - cinci ore pe săptămână)”, scrie DW.
O astfel de conduită din partea Ministerului Educației nu este singulară, deoarece la fel se întâmplă și în cazul altor concursuri internaționale, inclusiv cele de matematică, mai scrie jurnalistul DW, adăugând: "Dar dacă matematică se învaţă, totuşi, în şcolile româneşti, este cu totul deprimant să vezi că sistemul se laudă chiar şi cu premiile de la concursile de latină din Italia. E o formă de furt, o ”naţionalizare” a unui efort şi a unui devotament pe care şcoala oficială nu îl demonstrează decât arareori. Concluzia dramatică este că un asemenea sistem nu se va putea reforma niciodată, căci are mereu abilitatea de a-şi camufla cele mai grave defecte în calităţi şi succese", conchide DW.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu