DW: Școala românească "naționalizează", uluitor, meritele elevilor săi

olimpici Sulmona 2013 resized
olimpici Sulmona 2013 resized

Site-ul postului oficial german Deutsche Welle, într-un material publicat miercuri, acuză sistemul școlar din România că are "tendința de a ”naţionaliza” efortul şi meritele elevilor săi", concluzionând că acesta "nu se va putea reforma niciodată, căci are mereu abilitatea de a-şi camufla cele mai grave defecte în calităţi şi succese". 

Potrivit DW "școala românească fabrică o imagine de sine plină de aroganţă şi autosuficienţă", aluzie la comunicatul Ministerului Educației de marți, în care instituția anunța succesul elevilor români la cea de-a XIV-a ediţie a concursului internaţional de limba latină, desfășurat în perioada 18 - 22 aprilie 2013, în localitatea italiană Sulmona.

"Un comunicat al Ministerului Educaţiei ne înştiinţează că elevii români au obţinut o frumoasă victorie într-o competiţie internaţională de traduceri din limba latină (Certamen Ovidianum Sulmonense) după care urmează un comentariu uluitor: "Lotul olimpic al României a ocupat locul al II-lea pe naţiuni, rezultat ce confirmă calitatea învăţământului românesc clasicist. Elevii români i-au întrecut detaşat pe colegii lor din celelalte state în care această disciplină se studiază în sistemul liceelor clasice (patru - cinci ore pe săptămână)”, scrie DW.

Menționând că în România nu există un învățământ clasicist în România, din moment ce limba latină nu se predă decât în clasa a VIII-a și foarte puțin la liceele de profil filologic, DW notează că performanțele elevilor români este rodul unei multe străduințe "în afara programei, în spiritul vechii şcoli româneşti care mai pâlpâie mai ales prin târgurile naive de provincie, aşa cum sunt Bacăul, Curtea de Argeş sau Buzăul".
Autorul articolului DW semnalează că "marea dramă a acestor tineri devotaţi, care primesc premii prin Italia, este să descopere, odată ajunşi la Bucureşti, că nimeni nu dă doi bani pe ştiinţa lor. Din acel moment unica lor şansă va fi iarăşi emigrarea. Bietul lor provincialism nu îşi va mai putea găsi utilizare decât într-un mare centru de cultură universală. Aceasta este ironia tristă a României!", scrie în continuare DW, subliniind că "Autosuficienţa prostească care emană din comunicatul Ministerului Educaţiei nu este ceva izolat", acuzând școala românească de faptul "își anexează un prestigiu, la toate nivelurile, cu reușitele elevilor, pentru care nu au nici cea mai mică contribuţie". Ministrul Funeriu a dezamăgit DW amintește și de eșecul ulltimei reforme a învățământului a fostului ministru Daniel Funeriu, în cazul căruia, aștepările fiind mult mai mari, dezamăgire a fost pe măsura acestora: "Reforma a fost guvernată de un soi de capitalism trivial care aşează în centrul exclusiv al preocupărilor cunoaşterea convertibilă în bani".

O astfel de conduită din partea Ministerului Educației nu este singulară, deoarece la fel se întâmplă și în cazul altor concursuri internaționale, inclusiv cele de matematică, mai scrie jurnalistul DW, adăugând: "Dar dacă matematică se învaţă, totuşi, în şcolile româneşti, este cu totul deprimant să vezi că sistemul se laudă chiar şi cu premiile de la concursile de latină din Italia. E o formă de furt, o ”naţionalizare” a unui efort şi a unui devotament pe care şcoala oficială nu îl demonstrează decât arareori. Concluzia dramatică este că un asemenea sistem nu se va putea reforma niciodată, căci are mereu abilitatea de a-şi camufla cele mai grave defecte în calităţi şi succese", conchide DW.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel