Centrul de Resurse Juridice îi transmite o scrisoare deschisă Monicăi Anisie, ministrul Educaţiei.
"Stimată Doamnă Ministru Monica Anisie,
Învățământul din România este gratuit și obligatoriu în România, cel puțin din punct de vedere constituţional. Învățământul este, deci, despre și pentru elevi. Orice fel de elev, fie din orașe reședință de județ, fie din mediul rural. Timp de 30 de ani a fost numai despre profesori. Despre materii care trebuie să existe sau nu în funcție de necesarul de norme didactice, despre salarii, despre directori aflați, mai mult sau mai puțin pe viață la conducerile școlilor. Nu despre elevi. De altfel, majoritatea sistemelor publice din România sunt orientate înspre ele însele și nu spre beneficiari. După 30 de ani suntem tot acolo.
Revenind în zilele noastre observăm că v-ați decis să sacrificați elevii din anii terminali, fie de clasa a VIII-a, fie de clasa a XII-a (despre aceștia nu vorbește nimeni). Fiecare cu visele și speranțele sale fie pentru un anumit liceu, fie pentru o anumită meserie, universitate românească sau străină. Sunt noua generație de sacrificiu a ministerului. Pandemia a fost doar un fel de turnesol al calității educației în România precum și a politicilor publice ale ministerului pe care îl conduceți astăzi", se arată în scrisoarea deschisă.
"Doamna ministru Monica Anisie, va rugăm să faceți publice următoarele informații:
"Înțelegem, doamnă ministru, că nu ați răspuns, public cel puțin, întrebărilor de clarificare ridicate de Avocatul Poporului cu privire la conținutul ambiguu al Ordinului nr.4135/2020 și nici întrebărilor legitime ridicate de către Consiliul Național al Elevilor cu privire la lipsa accesului la educație a unui număr de cel puțin 300.000 de elevi, respectiv cu privire la punerea într-o situație de inferioritate a unei categorii de elevi pe criteriul social sau economic, cu negarea implicită a dreptului la educație.
Restrângerea dreptului la învățătură prevăzută de art.2 din Decretul nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României nu înseamnă excluderea de la învățământul de masă al unei categorii de elevi pe criteriul social sau economic. De altfel, detalierea acestei măsuri în anexa la acest decret (art.49 și 50) indică natura restrângerii, respectiv suspendarea activităților școlare pentru toți elevii dar instituie, în schimb, obligativitatea autorităților administrației publice centrale și locale de organizare a activităților, inclusiv prin mijloace electronice de comunicare.
Nu în ultimul rând, trebuie să știți, doamnă ministru, că art.8 alin.1, lit.b) din Legea nr.115/1999 privind răspunderea ministerială prevede faptul că emiterea de ordine normative sau instrucţiuni cu caracter discriminatoriu pe temei de rasă, naţionalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, vârstă, sex sau orientare sexuală, apartenenţă politică, avere sau origine socială, de natură să aducă atingere drepturilor omului, constituie infracțiune.
Întrucât lucrul cel mai grav pentru elevii acestei ţări este dat de însăși starea de nepredictibilitate a actului de educaţie, coroborat cu declaraţiile contradictorii pe această temă din partea dumneavoastră şi a Preşedintelui României, sperăm că pe această ultimă sută de metri, veţi găsi inspiraţia necesară pentru emiterea unei politici educaţionale coerente şi nediscriminatorii", se arată în scrisoarea deschisă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News