Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Monica Anisie, acuzată că SACRIFICĂ elevii din anii terminali

Foto: Agerpres
Foto: Agerpres

Centrul de Resurse Juridice îi transmite o scrisoare deschisă Monicăi Anisie, ministrul Educaţiei. 

"Stimată Doamnă Ministru Monica Anisie,

Învățământul din România este gratuit și obligatoriu în România, cel puțin din punct de vedere constituţional. Învățământul este, deci, despre și pentru elevi. Orice fel de elev, fie din orașe reședință de județ, fie din mediul rural. Timp de 30 de ani a fost numai despre profesori. Despre materii care trebuie să existe sau nu în funcție de necesarul de norme didactice, despre salarii, despre directori aflați, mai mult sau mai puțin pe viață la conducerile școlilor. Nu despre elevi.  De altfel, majoritatea sistemelor publice din România sunt orientate înspre ele însele și nu spre beneficiari. După 30 de ani suntem tot acolo.

Revenind în zilele noastre observăm că v-ați decis să sacrificați elevii din anii terminali, fie de clasa a VIII-a, fie de clasa a XII-a (despre aceștia nu vorbește nimeni). Fiecare cu visele și speranțele sale fie pentru un anumit liceu, fie pentru o anumită meserie, universitate românească sau străină. Sunt noua generație de sacrificiu a ministerului. Pandemia a fost doar un fel de turnesol al calității educației în România precum și a politicilor publice ale ministerului pe care îl conduceți astăzi", se arată în scrisoarea deschisă.

 

Întrebări cheie pentru Monica Anisie

 

 

"Doamna ministru Monica Anisie, va rugăm să faceți publice următoarele informații:

  1. În câte școli, respectiv clase din România, elevii din clasele a VIII-a și a XII-a au desfășurat cursuri online de pregătire la materiile pentru examenele naţionale în perioada  stării de urgență? Ne referim la cursuri, la procesul de învățare și nu încărcarea pe diverse platforme școlare a celor 3 seturi de teste.
  2. Care este numărul elevilor care nu au avut acces (desigur, acolo unde a fost cazul) la cursurile online din motive de ordin economic?
  3. Ce anume, în concret, au făcut inspectoratele școlare si autoritățile administrației publice locale, în conformitate cu art.15 din Ordinul nr.4135/2020, respectiv Instrucțiunile din acest Ordin, pentru a ajuta elevii lipsiți de resurse materiale?
  4. Tot articolul 15 din Ordin, precizează la alin.2 faptul că unităţile de învăţământ vor realiza planuri de recuperare şi planuri remediale pentru elevii care în perioada suspendării cursurilor nu au putut participa, din motive obiective, la activităţile de învăţare online. Acestea vor fi aplicate imediat după reluarea cursurilor. Presupunând că aceste activități au avut loc (pentru aceasta este nevoie să răspundeți la punctul 1), cum anume vor recupera cele 3 luni elevii din clasele terminale, pentru care ați găsit de cuviință să organizați examenele naționale ca și cum școala s-a desfășurat normal, în tot acest timp? Faptul că ați eliminat o parte din materia semestrului 2 nu înseamnă că acești elevi nu aveau dreptul la o pregătire temeinică, cu cadre didactice, în condiții de egalitate, în toată această perioadă de timp.
  5. Vă rugăm, de asemenea, să precizați cum vor avea loc examenele de competențe pentru elevii claselor a XII-a (examene orale) în contextul în care elevii vor trebui să poarte măști și mănuși pentru un număr mare de ore, pe o vreme, probabil, caniculară?
  6. Vă rugăm să ne comunicaţi date fiind informaţiile contradictorii din ultimele zile cum anume se va încheia situaţia şcolară atât pentru elevii din anii terminali, cât şi pentru cei care nu vor merge deloc la şcoală (în condiţiile afirmaţiilor Preşedintelui K. Iohannis din conferinţa de presă de azi, 28 aprilie 2020)
  7. Vă rugăm, de asemenea, să precizați în câte școli gimnaziale (mai puțin învățământul primar) și liceale din România în anul școlar anterior, cadrele didactice au utilizat, în cadrul predării la clasa, a videoproiectorului (luat, de regulă, de părinți) și a calculatorului/laptopului?
  8. Vă rugăm să precizați în câte și care țări din Uniunea Europeană s-a decis organizarea examenelor naționale în aceleași condiții ca în anii anteriori.
  9. Ce se va întâmpla cu elevii care în timpul susţinerii examenelor naţionale vor fi găsiţi suspecţi sau comfirmati de Covid19?", sunt întrebările adresate de către Centrul de Resurse Juridice.

 

"Lucrul cel mai grav pentru elevi, însăși starea de nepredictibilitate a actului de educaţie"

 

"Înțelegem, doamnă ministru, că nu ați răspuns, public cel puțin, întrebărilor de clarificare ridicate de Avocatul Poporului cu privire la conținutul ambiguu al Ordinului nr.4135/2020 și nici întrebărilor legitime ridicate de către Consiliul Național al Elevilor cu privire la lipsa accesului la educație a unui număr de cel puțin 300.000 de elevi, respectiv cu privire la punerea într-o situație de inferioritate a unei categorii de elevi pe criteriul social sau economic, cu negarea implicită a dreptului la educație.

Restrângerea dreptului la învățătură prevăzută de art.2 din Decretul nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României nu înseamnă excluderea de la învățământul de masă al unei categorii de elevi pe criteriul social sau economic. De altfel, detalierea acestei măsuri în anexa la acest decret (art.49 și 50) indică natura restrângerii, respectiv suspendarea activităților școlare pentru toți elevii dar instituie, în schimb, obligativitatea autorităților administrației publice centrale și locale de organizare a activităților, inclusiv prin mijloace electronice de comunicare.

Nu în ultimul rând, trebuie să știți, doamnă ministru, că art.8 alin.1, lit.b) din Legea nr.115/1999 privind răspunderea ministerială prevede faptul că emiterea de ordine normative sau instrucţiuni cu caracter discriminatoriu pe temei de rasă, naţionalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, vârstă, sex sau orientare sexuală, apartenenţă politică, avere sau origine socială, de natură să aducă atingere drepturilor omului, constituie infracțiune.

Întrucât lucrul cel mai grav pentru elevii acestei ţări este dat de însăși starea de nepredictibilitate a actului de educaţie, coroborat cu declaraţiile contradictorii pe această temă din partea dumneavoastră şi a Preşedintelui României, sperăm că pe această ultimă sută de metri, veţi găsi inspiraţia necesară pentru emiterea unei politici educaţionale coerente şi nediscriminatorii", se arată în scrisoarea deschisă. 

 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.23
YesMy