Dincolo de diversificarea resurselor online casino, fanii jocurilor de acest fel beneficiază de campanii promoționale tot mai ingenioase, tendința principală fiind aceea de diferențiere pe o piață cu concurență ridicată, unde activează zeci de branduri licențiate de către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN).
Bonusurile, extra beneficiile, cadourile sub orice formă au devenit prezențe constante în retail-ul modern, atât pe segmentul de produse, cât și pe cel al serviciilor. Industria casino este parte a sectorului de servicii de divertisment, cu adresare exclusiv publicului cu vârste de cel puțin 18 ani.
Promoțiile atrag atenția și determină jucătorii să aleagă asocierea cu anumite platforme de profil. Mereu, cea mai atractivă campanie este cea care declanșează cele mai multe activări.
Pachetul de bun venit în cazinou, o resursă esențială
Cazinourile terestre obișnuiesc mai nou să se angreneze de asemenea în acest teritoriu al campaniilor de marketing, însă relația lor cu jucătorii este diferită. În online casino, vorbim despre legături mai puternice, căci procesul KYC (know your customer) determină cunoașterea exact a profilului de client. Implicit, se pot oferi bonusuri de bun venit (la primul pas în cazinou, ca utilizator înregistrat) și alte promoții personalizate în funcție de activitatea observată.
În pachetul de bun venit, cazinourile online integrează de obicei rotiri gratuite la sloturi video și bonusuri sub formă de credit de joc (sume condiționate sau nu de depunerea de fonduri proprii de către jucător).
Pentru că acest bonus este oferit o singură dată, platformele de top nu se mai concentrează atât de puternic pe această zonă, ci caută mai degrabă să creeze un context favorabil pe termen lung pentru clienți, cu diverse instrumente care aduc beneficii în sesiunile de gambling. De asemenea, se alocă diverse bonusuri concrete și se lansează campanii promoționale valabile în anumite intervale de timp.
Originalitatea ofertelor, criteriu de selecție tot mai relevant
Turnee slots, calendare cu premii (tip Advent), învârtire de roată norocoasă, bonus aniversar, campanii zilnice, săptămânale sau pe alte perioade cu numeroase extra avantaje la jocurile de cazinou - iată unele dintre cele mai des întâlnite forme de promoții în universul online casino.
Ca trend internațional tot mai bine conturat, merită evidențiat accentul pe originalitate. În acest fel, cazinoul își poate crește notorietatea, se poate evidenția drept o marcă autentică, ce aduce un plus real experienței de divertisment în iGaming. Nu mai sunt de ajuns sloturile noi sau chiar în exclusivitate, ci este nevoie de corelarea lansării acestora cu unele promoții cât mai atractive.
Campaniile inițiate de unele cazinouri online sunt perfect compatibile cu mecanismele jocurilor de noroc. Astfel, când promoțiile se dovedesc inovatoare și foarte creative, aduc un plus în materie de conținut. Nu mai sunt doar metode de marketing, ci devin chiar parte integrată a actului de divertisment.
Spre exemplu, a juca la o roată a norocului pentru a primi rotiri bonus, a răzui bilete virtuale sau a căuta "comori" în jocuri tip puzzle înseamnă mai multă emoție și mai multă bucurie resimțite de utilizator în timpul sesiunii de distracție.
La cele mai cunoscute cazinouri online, campaniile derulate de-a lungul timpului au punctat mereu în ceea ce privește creativitatea, dincolo de generozitatea premiilor. Iată și alte trenduri observate în momentul de față în casinouri de top din România:
- personalizarea promoții bazată pe inteligența artificială, cu unele campanii create în mod automat (de exemplu, free spins pentru jocuri pe care jucătorul le preferă);
- gamificare, elemente interactive - misiuni, provocări, clasamente, bonusuri progresive, mecanisme care au rol de a crește angajamentul utilizatorilor;
- bonusuri fără cerințe de rulaj sau cu cerințe mai ușor de îndeplinit, pentru a aduce avantaje certe;
- campanii de tip flash bonus, care apar subit și sunt limitate ca timp și volum;
programe de loialitate, recompense suplimentare pentru jucători fideli, nivele VIP;
În ansamblu, se poate observa că mediul online casino este caracterizat printr-o dinamică ridicată în materie de campanii de marketing, mai ales pe piețele mature.
România poate fi considerată o piață model, căci există mulți operatori licențiați local și o funcționare foarte bună a sectorului iGaming, cu volum consistent de taxe și impozite colectate la bugetul de stat plus jocul responsabil în centrul atenției tuturor părților implicate.