Potrivit instituţiei, auditul deschis are rolul de „a evalua cauza posibilelor întârzieri în raportare, amploarea acestora şi măsurile corective pe care Tesla le-a implementat”. Totodată, se va verifica dacă există rapoarte care nu au fost încă depuse şi dacă cele deja primite conţin toate datele cerute de lege.
NHTSA a precizat că „atunci când rapoartele au fost depuse, Tesla le-a transmis în două moduri: fie ca parte a unui singur lot consistent, fie pe măsură ce informaţiile deveneau disponibile”. În cadrul discuţiilor purtate cu agenţia, constructorul auto a explicat că întârzierile au fost generate de „o problemă în procesul de colectare a datelor, care, potrivit Tesla, a fost deja remediată”.
Deocamdată, producătorul condus de Elon Musk nu a transmis un punct de vedere oficial.
Ancheta actuală se adaugă altor verificări în curs. Din octombrie, NHTSA analizează 2,4 milioane de vehicule Tesla echipate cu tehnologia „full self-driving”, după patru accidente raportate în condiţii de vizibilitate redusă, printre care şi unul soldat cu deces în 2023. În ianuarie, agenţia a deschis o altă investigaţie privind 2,6 milioane de maşini Tesla, vizând posibile riscuri asociate funcţiei care permite deplasarea vehiculului de la distanţă, fără şofer la volan.
Separat, autoritatea americană a confirmat că monitorizează şi serviciul de robotaxiuri lansat de Tesla în Austin, Texas, în luna iunie. Într-un mesaj transmis pe 1 iulie companiei, NHTSA a precizat că analizează încă modul în care serviciul este operat şi a solicitat clarificări legate de posibilitatea ca angajaţi ai companiei să poată conduce de la distanţă aceste vehicule.