DCNews Stiri Ce se ascunde în spatele deciziilor de rechemare în service a maşinilor. Situaţiile în care lucrurile sunt grave

Ce se ascunde în spatele deciziilor de rechemare în service a maşinilor. Situaţiile în care lucrurile sunt grave

Foto: Freepik.com

Titi Aur, expert în conducerea defensivă, a vorbit despre momentele în care anumiţi producători auto decid să recheme în service loturi de autoturisme după ce au identificat anumite deficienţe, probleme care se repetă la mai multe maşini într-un anumit interval de timp. 

"Rechemările se fac atunci când constructorul, producătorul, găseşte o anumită defecţiune care a apărut în mod repetat, iar ei au ajuns la concluzia că acel lucru trebuie remediat. Primeşti o informare şi într-un termen dat te duci şi ţi se face gratuit acea modificare. Cel mai grav este când se întâmplă la sistemele de siguranţă active, adică frână, direcţie, dar sunt şi probleme la motor sau transmisie, ori pot fi elementele de siguranţă pasive, se constată că ceva nu e perfect şi atunci e o rechemare.

Este o decizie enervantă pentru producător. Este o decizie pe care o iei greu pentru că înseamnă o problemă de imagine. Când o anumită marcă spune că a rechemat nu ştiu câte maşini apare suspiciunea: 'înseamnă că nu-şi fac treaba bine', dar în acelaşi timp poate fi interpretată şi ca o companie serioasă care, uite, când găseşte ceva", a explicat Titi Aur în cadrul emisiunii "De Ce Conducem".

VIDEO: 

Din aceeaşi categorie: Comisia anunţă măsuri pentru stimularea competitivităţii industriei auto europene pe plan mondial

Comisia Europeană a prezentat miercuri un plan de acţiuni prin care pune la dispoziţie 1,8 miliarde de euro pentru a crea un lanţ de aprovizionare sigur şi competitiv pentru materiile prime pentru baterii, care va contribui la sprijinirea creşterii industriei europene a autovehiculelor, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.

Sectorul european al autovehiculelor se află într-un moment critic de cotitură, provocat de schimbările tehnologice rapide şi de creşterea concurenţei. Pentru a face faţă schimbărilor viitoare, preşedintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a lansat în ianuarie un dialog strategic privind viitorul industriei europene a autovehiculelor, un proces de colaborare şi favorabil incluziunii menit să abordeze cele mai presante provocări ale sectorului. În acest context, Comisia a prezentat miercuri un plan de acţiune, care se bazează pe dialogul strategic.

"Există atât de mult potenţial neexploatat pe piaţa mondială în ceea ce priveşte inovarea şi soluţiile curate. Vreau ca industria noastră europeană a autovehiculelor să preia conducerea. Vom promova producţia internă pentru a evita dependenţele strategice, în special pentru producţia de baterii. Ne vom respecta obiectivele convenite în materie de emisii, dar cu o abordare pragmatică şi flexibilă. Obiectivul nostru comun este o industrie a autovehiculelor durabilă, competitivă şi inovatoare în Europa, care să aducă beneficii cetăţenilor noştri, economiei noastre şi mediului nostru", a declarat Ursula von der Leyen, citată în comunicat. 

Întreprinderile din sectorul autovehiculelor din UE rămân în urmă în ceea ce priveşte tehnologiile-cheie. Pentru a ajuta industria să devină lider în tranziţia către vehicule bazate pe IA, conectate şi automatizate, planul de acţiune prezintă o schimbare a treptelor de viteză. O alianţă europeană dedicată vehiculelor conectate şi autonome va reuni părţile interesate din sectorul autovehiculelor din Europa pentru a modela dezvoltarea vehiculelor de nouă generaţie şi pentru a contribui la dezvoltarea software-ului comun şi a hardware-ului digital necesar pentru a aduce această tehnologie la viaţă. Bancurile de testare la scară largă şi "spaţiile de testare" de reglementare vor oferi inovatorilor libertatea de a-şi testa şi perfecţiona tehnologiile pentru vehiculele autonome. Comisia va dezvolta în continuare cadrul de reglementare pentru vehiculele autonome. Aceste acţiuni vor fi sprijinite prin investiţii comune public-privat în valoare de aproximativ un miliard de euro sprijinite de programul Orizont Europa în perioada 2025-2027.

Știri similare din categoria Stiri Vezi toate articolele