Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Vouchere biciclete primăria București. Ce părere aveți despre acordarea voucherelor de 500 de lei?

Primăria Municipiului București a demarat procedura de tipărire a celor 5000 de vouchere de 500 de lei pentru achiziția de biciclete. Proiectul a împărțit opinia publică în două tabere, mai multe voci criticând proiectul, în timp ce alții sunt de părere că încurajează mișcarea. 

DCNews vă invită să votați: Dumneavoastră ce credeți? Acordarea voucherelor este o măsură bună?

 

Iată principalele argumente pentru care Florin Grigorescu, consilier municipal din partea USR consideră că proiectul de acordare a voucherelor este unul greșit. 

-------

1) Acordarea de vouchere nu are la bază nici un studiu de impact, programul nu are nici un obiectiv stabilit și este rupt de orice realitate sau strategie de îmbunătățire a mobilității urbane.

În viziunea noastră un asemenea program de încurajare a mersului pe biciclete finanțat de către Primăria Municipiului București trebuie să ducă la reducerea transportului individual motorizat. Însă, făcând un calcul simplu, un posesor de autoturism care parcurge zilnic 20km cheltuind pe combustibil grosso-modo 8 lei pe zi și-ar acoperi contravaloarea voucherului in 3 luni de folosință zilnică a bicicletei. Dacă traseul ar fi de 10km zilnic, timpul necesar acoperirii contravalorii voucherului este de 6 luni de folosință zilnică. Pentru un bun de folosință îndelungată această perioadă este una foarte rezonabilă. Deci cei care nu au făcut până acum pasul din autoturism spre bicicletă nu o vor face nici de acum înainte. Impactul voucherelor in acest sens: ZERO!
-------

2) Programul de vouchere pentru încurajarea mersului pe bicicleta in București nu a fost discutat cu specialiști in domeniul mobilității urbane ci a fost creația fără nici o noimă a aparatului Primăriei Municipiului București.

El se înscrie in deja obișnuita linie caracteristica a PMB, mai curând de libertinaj in cheltuirea banului public decât de implementare de programe cu impact real asupra vieții bucureștenilor. Din mediul specific al utilizatorilor de bicicleta am identificat acele cauze reale care fac deplasarea pe bicicleta să fie mai degrabă o activitate de risc major: poluarea, riscul de accidente din cauza lipsei de piste dedicate pentru biciclete, locuri sigure de parcare a bicicletelor, facilități in trafic pentru bicicliști.
-------

3) Programul nu are nici un criteriu de acordare a acestui tip de ajutoare din bani publici.

Aparatul Primăriei fiind incapabil sa creeze un mecanism de evaluare a solicitanților si de măsurare a eficientei cheltuirii banului public a ales sa cadourisească cetățenii pe criteriul "primul venit, primul servit", ca la pomană. In acest climat de cheltuială deșănțată nu poți să nu te gândești si la celebra sintagma a regelui Franței Ludovic XV : "După mine, potopul".
-------

4) Banii pentru vouchere s-au alocat din Fondul de rezerva al PMB.

Acordarea de bani din fondul de rezerva al Bucureștiului fara sa existe o urgență este un act iresponsabil.
-------

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.23
YesMy