Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură al PSD atrage atenţia asupra pierderilor din ce în ce mai mari ale companiei aeriene de stat a României în urma asaltului fără precedent al Guvernului Boc şi al reprezentanţilor PDL asupra Tarom.
Astfel, deşi Tarom înregistrează pierderi din ce în ce mai mari, an de an de când a trecut sub conducerea reprezentanţilor PDL, nimeni nu ia nicio măsură pentru rentabilizarea companiei. „Conform informaţiilor obţinute de Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură, la Tarom sunt decontate în continuare cheltuielile pentru concediile de odihnă ale piloţilor şi însoţitorilor de bord, în sumă de 3.000 lei pentru fiecare persoană, precum şi abonamentele acestora la o sală de fitness scumpă, din Bucureşti“, se arată într-un comunicat de presă al Departamentului pentru Transporturi şi Infrastructură din PSD.
Potrivit social-democraţilor, deşi situaţia dezastruoasă de la Tarom este cunoscută la nivel european, oficialii de la Bruxelles nefiind deloc străini de pierderi, actuala conducere iroseşte în continuare bani şi refuză să adopte măsurile potrivite unei situaţii de criză, cum ar fi eliminarea unor facilităţi sau reducerea unor cheltuieli.
„În plus, judecând după politicile de preţ practicate şi după strategia de vânzări, pare că managementul companiei Tarom preferă ca avioanele să circule goale. Deşi, pe anumite rute, tarifele Tarom sunt mai mici decât ale altor companii, numărul pasagerilor este scăzut, în comparaţie cu concurenţa. Pentru aceste probleme, una dintre soluţii ar putea fi reducerea tarifelor, progresiv, odată cu scăderea numărului de zile până la zbor. Dacă la Tarom, tarifele sunt constante, toate celelalte companii aeriene preferă să vândă toate biletele, chiar şi la preţuri de câţiva euro, pentru a reduce pierderile“, se arată în comunicatul citat.
Spre exemplificare, mai jos sunt, comparativ, tarifele pe cele mai frecvente destinaţii şi gradul de ocupare al avioanelor Tarom:
OTOPENI-PARIS
de la cel mai mic tarif de economic în euro
Tarom
70....110.....140...190...250..300..350..400...480...650...860 eur
----------
Air France
109...149...190...250..300...354...404...484...683..866....1070 eur
Cu toate acestea, Air France are mult mai mulţi pasageri decât Tarom.
OTOPENI-LONDRA
Tarom
70..110...160...200..260..320..450..540..580..680...800 eur
---------
British
124...176..216...276...336...496..676..763...816...1218 eur
---------
Malev
64..80..95..114...149...155...182..230... 338..446...576...684...862 eur
Încărcătura de pasageri pe un an întreg este cuprinsă între 57% şi 83% pentru British şi de doar 20% până la 40% pentru Tarom.
OTOPENI-ROMA
Tarom
59..109..152..222...282...342..392..472..562..612 eur
------------
AlItalia
58...60...85..109...139..169..226..286...346...396...476...556...699 eur
Încărcătura de pasageri pe un an întreg este cuprinsă între 70% şi 80% pentru AlItalia şi de doar 20% până la 30% pentru Tarom.
OTOPENI-AMSTERDAM
Tarom
60..110..141..201...251...309...359...409...509...609...729....799 eur
----------
KLM
57..108...138..218..288...338....358...428...499...599...719...804 eur
Încarcătură pasageri/an 70-80% KLM şi 20-30% Tarom.
Mai mult, conform dezvaluirilor din ultimele zile din presa centrala, reducerile si ofertele speciale anuntate de Tarom pe site-ul oficial, sunt doar teoretice, anagajaţii agenţiilor de bilete găsind tot felul de scuze pentru a nu le aplica şi folosindu-se de tertipuri pentru a le spune clientilor că nu se încadrează pentru aceste reduceri. Şi în acest caz, autorităţile abilitate ar trebui să se sesizeze şi să demareze o ancheta, pentru că, se pare, că oferta este una mincinoasă.
„Cu toate acestea, noua conducere a companiei, alături de reprezentanţii Guvernului Boc, nu au decât o grijă: privatizarea Tarom, care, susţin ei, ar fi cerută de FMI şi de UE“, se arată în comunicatul PSD.
Principala sarcină a actualului management constă în echilibrarea balanţei între venituri şi costuri. La momentul actual, conform surselor Departamentului pentru Transporturi şi Infrastructură al PSD, veniturile sunt 301.435.915 dolari, iar cheltuielile 422.416.132 dolari, de unde rezultă un deficit de 120.980.783 dolari.
Cu toate acestea, se pare că Ministerul Transporturilor, condus de Anca Boagiu, cea care a dispus şi schimbarea conducerii Tarom, în urmă cu câteva luni, la presiunile PSD, va vinde, prin listarea la bursă, până la finele lui 2011, un pachet de 20% din acţiunile avute, conform acordului cu FMI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu