Ioana Galan, de la ROMATSA, a povestit o întâmplare care nu a reușit să facă breaking news în jurnalele de știri, dar care ne face să ne mândrim că suntem români.
"Controlorii de trafic aerian dirijează avioane. În avioane sunt oameni. Bebeluși, copii, tineri (îndrăgostiți sau nu), maturi, bătrâni. Sănătoși sau bolnavi. Copiii, soții, soțiile, amantele, amanții, unchii, mătușile, bunicii, străbunicii, prietenii, dușmanii, șefii, subalternii cuiva. Rockeri, maneliști, iubitori de muzică populară sau de simfonii, de techno, rap, blues, jazz, sârbe, bătute pe loc sau disco. În fiecare avion sunt, în medie, 220-250 de suflete.
(Atunci când e o urgență cu un avion, printre altele, frazeologia, altfel foarte tehnică, are și întrebarea obligatorie: souls on board? - ce frumos, așa-i?)
[citeste si]
Pe deasupra fiecărei țări trec rute care se intersectează, rute care continuă din alte rute care trec pe deasupra țărilor precedente sau următoare, pentru scurtarea călătoriei la maximum. Ca să fie ușor de înțeles, închipuiți-vă că ar exista o autostradă ???? care vine din Franța, trece prin Germania, Austria, Ungaria, România, Bulgaria, Grecia, etc. Da, România are autostrăzi, dar în aer. La propriu. Rutele aeriene sunt 3D, însă. Fiecare țară are propria acoperire radar. Fiecare țară are un sistem de contingență pentru cazul în care pică sistemul radar. Fiecare țară trebuie să anunțe țările vecine, operatorii aerieni, piloții care sunt deasupra țării respective, atunci când pică sistemul radar, comunicațiile, sistemele de navigație aeriană. Toate astea pentru ca pasagerii să-și continue zborul în deplină siguranță.
Aseară, timp de câteva ore, radarele din Serbia au picat.
TOTAL!
Fără a anunța, din senin, în plină secvență aglomerată - adică, avioane multe, la altitudini diferite, în urcare/ în coborâre, pe diferite direcții de zbor.
În avioane sunt, în medie, 220-250 de suflete/ avion. Toate avioanele (multe, foarte multe) care ar fi trebuit să comtinue să survoleze Serbia sau să intre pe cerul Serbiei, au fost rerutate pe deasupra României, pe nepusă masă. Fără avertizare, fără coordonare, fără moțiune de cenzură, fără consultare publică. Dintr-o dată! Brusc! Instantaneu! Noaptea, ca hoții. În acel moment, pe cerul României, dansa Despacito o altă mulțime de avioane.
Controlorii de trafic aerian români, aka nababii, și-au demonstrat, tăcut, măiestria. Mulțimea de avioane din Serbia a fost integrată în mulțimea de avioane din România. Fără întârzieri, fără incidente, fără gălăgie, fără declarații către presă. Profesionist și cu sânge rece. Și cu pasiune. Pentru că a fi controlor de trafic aerian, aka nabab = pasiune. Toate punctele acelea din poza de mai jos reprezintă avioane. Avioane = 220-250 souls (în medie)/ avion. Cu plăcere!", a scris Ioana Galan pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu