DCNews Stiri Tarife suplimentare pentru mașinile electrice chinezești: Europa ia măsuri împotriva subvențiilor

Tarife suplimentare pentru mașinile electrice chinezești: Europa ia măsuri împotriva subvențiilor

FOTO cu rol ilustrativ: Freepik @frimufilms

Citește și: Al 19-lea atac aerian din această lună asupra Kievului: Nouă răniți, apartamente distruse și o grădiniță avariată

Tarifele, care variază între 7,8% pentru Tesla și 35,3% pentru SAIC, se adaugă taxei standard de 10% impuse deja de UE pentru importurile de automobile. Decizia vine la peste un an de la lansarea anchetei Comisiei privind subvențiile oferite constructorilor chinezi de vehicule electrice.

Anunțul a fost publicat oficial în Jurnalul Oficial al UE, iar Comisia a susținut că măsura este necesară pentru a contracara subvențiile incorecte oferite de statul chinez. Printre acestea se numără finanțarea preferențială și prețurile reduse la terenuri, baterii și materii prime.

China beneficiază de o capacitate de producție de trei milioane de automobile electrice anual – de două ori mai mult decât necesarul pieței UE, iar tarifele de 100% aplicate de SUA și Canada fac din Europa o piață atractivă pentru exporturile chinezești.

„China nu este de acord și nici nu acceptă această decizie”, a transmis Ministerul chinez al Comerțului într-un comunicat, precizând că Beijingul a lansat deja propriile investigații în acest an asupra unor importuri din UE, inclusiv pentru produse precum coniacul, lactatele și carnea de porc, ca reacție la măsurile Bruxelles-ului. Totodată, China a contestat la Organizația Mondială a Comerțului noile tarife europene.

Constructorii auto europeni se confruntă cu o concurență sporită pe piața de vehicule electrice, segment unde mărcile chineze și-au crescut cota de la sub 1% în 2019 la 8% în prezent și ar putea atinge 15% până în 2025. Comisia estimează că, de regulă, prețurile automobilelor electrice chinezești sunt cu aproximativ 20% mai mici decât cele produse în UE.

Poziția UE față de Beijing s-a schimbat în ultimii cinci ani, adoptând o perspectivă mai precaută: China este văzută atât ca un potențial partener, cât și ca un competitor și rival sistemic. Totuși, statele membre UE nu au o poziție unitară față de tarifele impuse automobilelor electrice chinezești, reflectând diviziunile interne privind relațiile economice cu Beijingul.

Știri similare din categoria Stiri Vezi toate articolele