Meta (Facebook și Instagram) le solicită utilizatorilor din Europa, în aceste zile, consimțământul pentru a le procesa datele personale în scopuri publicitare, atunci când aleg să folosească platformele gratuit, cu reclame.
Pentru a putea afișa reclame personalizate, Meta colectează și combină informații din toate conturile legate prin „Administrare conturi”, precum și date despre activitate, conexiuni, dispozitiv, browser și interacțiuni cu alte site-uri și aplicații. Utilizatorii trebuie să accepte folosirea acestor date și a modulelor cookie pentru personalizarea și măsurarea performanței reclamelor.
Totuși, mai mulți utilizatori din țara noastră se simt amenințați de noua solicitare a aplicației. Pe Facebook, circulă o postare prin care fiecare utilizator este îndemnat să scrie, printr-o postare proprie, că nu își dă acordul pentru ca datele sale să fie folosite de platformă.
Val de postări privind neacordarea consimțământului
Ce nu înțeleg, totuși, acești utilizatori, este faptul că, pentru a utiliza serviciile Meta în continuare, în speță Facebook, în mod gratuit, trebuie să accepte acest lucru.
Costul unui abonament Meta fără reclame
În caz contrar, trebuie să achiziționeze un abonament fără reclame, al cărui preț pornește de la 5,99 euro pe lună pentru un singur cont, dacă abonamentul este făcut direct prin site-urile Facebook sau Instagram.
Pentru fiecare cont suplimentar din același cont de administrare se adaugă 4 euro lunar.
Meta informează că utilizatorii pot modifica în orice moment preferințele de publicitate, pot alege să vadă reclame mai puțin personalizate sau pot ascunde anumiți promotori. De asemenea, cei care nu doresc deloc reclame pot opta pentru un abonament contra cost.
Consimțământul poate fi retras oricând, iar procesarea datelor se face în conformitate cu legislația europeană privind protecția datelor.
Citește și: Platformele internaționale riscă să golească vitrinele retailului românesc, potrivit unui studiu