Peste 877.000.000 de euro vor fi alocați pentru modernizarea, reabilitarea, extinderea și construirea a aproximativ 290 de kilometri de drumuri naționale, expres și TransRegio, dar și alte variante ocolitoare????.
Toate acestea fac parte din Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030, document pe care ministrul social-democrat al Transporturilor, Sorin Grindeanu, l-a transformat într-o strategie de dezvoltare a rețelelor de transport neapărat necesară accesării de fonduri europene în următorii ani.
Pentru Dâmbovița, Planul Investițional conectează județul la rețeaua primară de transport național , fapt care va duce la creșterea gradului investițiilor și crearea de noi oportunități pentru mediul privat:
- Bâldana – Târgoviște: ≈ 45 km. Modernizare și extindere la 2 benzi pe sens pe ruta Bâldana – Târgoviște;
- DX 9 - Târgoviște - Sinaia - A3: 51,7 km; A1 - Titu – Bâldana – DX9: ≈ 30 km - modernizarea tronsonului existent, dar și tronson drum nou cu 2 benzi pe sens;
- Inelul 2 de Centură al municipiului Târgoviște: 15,28 km lungime;
- Inel de centură Pucioasa și Fieni: 15,13 km lungime;
- Inel de centură Găești: 4,5 km;
- A0 - București – Târgoviște: 59,5 km de drum expres nou cu 2 benzi pe sens;
- A1 - Găești - Târgoviște - Ploiești - A3: 74,2 km de drum expres nou cu 2 benzi pe sens;
Ne-am asumat proiecte extrem de importante pentru Dâmbovița!
Facem toate demersurile necesare pentru ca rețeaua rutieră dâmbovițeană să transforme județul într-un pol de dezvoltare regională. Tocmai de aceea, am solicitat includerea în acest Plan investițional a principalelor artere rutiere din Dâmbovița, dar și construirea de la zero a inelelor de centură a municipiului Târgoviște și a orașelor Pucioasa și Fieni.
Trebuie să asigurăm cetățenilor, dar și mediului privat, drumuri sigure și rapide. Și, cu siguranță, vom face acest lucru, precizează președintele CJ Dâmbovița.