Colegiul Medicilor Stomatologi din România lucrează la actualizarea Codului Deontologic, inclusiv reglementările referitoare la publicitatea stomatologică, pentru a asigura o abordare etică și corectă a promovării serviciilor. Scopul este de a proteja demnitatea profesiei și de a menține încrederea publicului, în paralel cu respectarea normelor legale și de concurență. În acest context, Colegiul oferă suport Consiliului Concurenței pentru clarificarea reglementărilor în domeniu.
„Prevederile actuale ale Codului deontologic al medicului stomatolog din România, care a fost adoptat prin Decizia nr. 6/1AGN din 9 iulie 2021 și a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 833 din 31 august 2021, au intrat în vigoare la data de 1 ianuarie 2022.
Noua conducere a CMSR, care a preluat mandatul de reprezentare profesională a medicilor stomatologi la finalul anului 2023, a demarat deja procesul de modificare a prevederilor Codului Deontologic, pentru armonizarea și modernizarea cadrului de exercitare a acestei profesii în țara noastră. În acest fel, actualizarea normelor în domeniul publicității stomatologice se derulează în coordonare cu analizarea și integrarea propunerilor de modificare a Codului Deontologic al medicului stomatolog, pentru a asigura o abordare integrată și coerentă privind etica profesională în comunicarea și promovarea serviciilor stomatologice. În vederea obținerii unei perspective unitare și echilibrate, CMSR se consultă cu reprezentanții Colegiului Medicilor din România (CMR), pentru a stabili principii și practici comune, care să protejeze demnitatea profesiei și să mențină încrederea publicului în serviciile medicale.
Totodată, aceste demersuri sunt derulate prin consultarea Consiliului Concurenței din România, pentru ca reglementările la nivelul profesiei să fie aliniate întru totul la regulile în materia concurenței, protejând atât profesia, cât și consumatorii beneficiari ai serviciilor stomatologice. Principiile care vor sta la baza noilor reglementări vizează respectarea veridicității, obiectivității, confidențialității, precum și promovarea echitabilă și responsabilă a serviciilor stomatologice.
Obiectivul fundamental este să oferim un cadru corect pentru activitățile de publicitate, care sa țină cont atât de normele legale în domeniu, cât și de cele deontologice. Astfel, vom reuși să consolidăm imaginea profesiei noastre prin integritate și profesionalism. CMSR oferă întregul suport în derularea activităților derulate de Consiliul Concurenței, respectând atât rolul acestei instituții, cât și principiile cooperării loiale între instituții", este mesajul transmis.
În cadrul investigației, au fost efectuate inspecții inopinate la sediul Colegiului Medicilor Stomatologi din România și la sediul Colegiului Medicilor Stomatologi Iași.
Autoritatea de concurență deține indicii conform cărora Colegiul Medicilor Stomatologi ar fi stabilit onorarii minime pentru serviciile prestate de membrii săi. De asemenea, Consiliul Concurenței are suspiciuni că prin intermediul Colegiului s-ar fi introdus unele restricții privind recrutarea personalului de la un cabinet stomatologic la altul, cu scopul de a-și împărți piața forței de muncă specializată în domeniul stomatologic și de a impune un nivel minim al drepturilor salariale.