Lotul obținut de contructorul român tranzitează judeţul Neamţ şi face parte din secţiunea montană a A8 Miercurea Nirajului - Leghin, a anunţat, vineri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban.
"Un constructor român a câştigat, astăzi, contractul pentru proiectarea şi execuţia celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii. Lotul Grinţieş-Pipirig, care tranzitează judeţul Neamţ, face parte din secţiunea montană a A8 Miercurea Nirajului-Leghin. De astăzi, toate cele patru loturi din cea mai dificilă secţiune a Autostrăzii Unirii au constructori desemnaţi. Contractul pentru lotul Grinţieş-Pipirig are o valoare de aproape 6 miliarde lei, dar cel mai scump contract al secţiunii montane rămâne cel pentru lotul dintre Ditrău şi Grinţieş, cu o valoare de 6,2 miliarde lei, pentru care deja a început etapa de proiectare. Vreau să impun un ritm alert pentru construcţia acestor loturi, pentru ca toţi românii, inclusiv domnul ministru Pâslaru (Dragoş Pâslaru, ministrul Proiectelor Europene, n.r.), să poată circula până în 2030, pe autostradă, de la Târgu Mureş la Târgu Neamţ - Moţca pe o distanţă de peste 200 km", a scris Ciprian Şerban, pe Facebook.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2B Grinţieş - Pipirig al Autostrăzii Unirii (A8) a fost atribuit asocierii SA&PE Construct (lider Asociere) - Euro-Asfalt - Tehnostrade Spedition UMB, oferta financiară fiind de 5,97 miliarde lei (fără TVA), a informat, vineri, Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR).
Contractul pentru lotul cu o lungime de 31,5 kilometri din judeţul Neamţ poate fi semnat dacă în 10 zile nu se depun contestaţii.
"Odată cu desemnarea constructorului pe cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii se finalizează o etapă foarte importantă, aceea a atribuirii contractelor pe secţiunea de munte a Autostrăzii A8. Rezultatul de astăzi reconfirmă angajamentul şi determinarea echipei CNIR de a dezvolta infrastructură modernă şi sustenabilă pentru a asigura conectivitatea între regiunile istorice ale României, creşterea siguranţei rutiere şi atragerea de noi investiţii. Proiectul reprezintă o provocare tehnică pentru constructor, un consorţiu cu experienţă solidă în execuţia proiectelor majore de infrastructură", a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Lotul 2 B, Grinţieş-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar şi volume semnificative de lucrări de consolidări şi excavări: 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri), 60 de poduri şi viaducte, două dintre acestea cu peste 1.000 de metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistriţa, cu 1.275 de metri), aproximativ 20 de kilometri lungimea pasajelor şi a tunelurilor, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot, 12,7 milioane metri cubi de excavări.
"Materialul evacuat din şantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziţia autorităţilor publice locale sau a oricăror alte autorităţi publice, cu titlu gratuit", spune CNIR.
Lotul 2 B care se desfăşoară în judeţul Neamţ include un nod rutier lângă Tulgheş (UAT Grinţieş), conexiune cu lotul 2A şi o descărcare provizorie la est, conexiune cu lotul 2C (Pipirig-Vânători Neamţ/Leghin) pentru a asigura funcţionalitatea independentă