DCNews Politica 86 de milioane de euro pentru un pasaj votat în orb: Proiectul lui Băluță, o lovitură pentru bucureșteni

86 de milioane de euro pentru un pasaj votat în orb: Proiectul lui Băluță, o lovitură pentru bucureșteni

Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu

Noul pasaj rutier suprateran va avea câte două benzi pe sens, cu o lăţime de 3,9 metri fiecare. Circulaţia pe cele două sensuri va fi despărţită de un parapet de beton de tip H4B. În ciuda lipsei unui deviz clar sau a unei documentații detaliate, consilierii locali PSD-PNL, Forța Dreptei și PMP au votat pentru acest proiect (16 voturi). USR, REPER și AUR s-au opus și au votat împotrivă.

Construcţia va fi prevăzută cu sistem de iluminat pe stâlpi şi panouri fonoabsorbante. Pasajul ar urma să fluidizeze traficul din zonă prin descurajarea circulaţiei prin centrul oraşului, conform instituţiei conduse de Daniel Băluţă.

Pasajul rutier, amplasat pe inelul median, un fel de centură interioară a orașului, ridică numeroase semne de întrebare. Politicile europene de transport susțin dezvoltarea infrastructurii pentru tramvaie și alte forme de transport public ecologic, însă proiectul lui Daniel Băluță ignoră această direcție.

Un astfel de pasaj, dacă ar include o linie de tramvai, ar necesita infrastructură suplimentară, scări, lifturi, ceea ce ar implica costuri suplimentare. În lipsa unor soluții integrate, aglomerația se va muta inevitabil la următoarea intersecție. Nu rezolvi problemele de trafic construind pasaje izolate, fără un plan unitar. Inelul median ar trebui să fie o soluție integrată, care să includă transport public modern și eficient. În ritmul acesta, doar mutăm aglomerația dintr-un loc în altul. Proiectul necesită avize de demolare și alte aprobări de la Primăria Generală a Capitalei. În lipsa acestora, proiectul ar putea fi blocat.

Costul uriaș nu rezolvă problemele din trafic pentru că se va muta aglomerația la următoarea intersecție. De fapt, lucrul acesta pe bucăți nu ajută. Trebuie să fie un plan unitar. Inelul median leagă între ele toate cele șase sectoare. Nu rezolvi transportul public și aglomerația prin felii de pizza. 

Paul Ene, consilier USR Sector 4, a spus că Sectorul 4 este deja cunoscut pentru cheltuieli extravagante și proiecte controversate: 10 milioane de euro pentru vortexul luminos și 15 milioane de euro pentru fațada patinoarului Berceni Arena. Acest pasaj este de șapte ori mai scump decât Pasajul Europa Unită. Nu este justificat să aloci astfel de fonduri fără un plan clar și detaliat. Cu acești bani, în Olanda, se fac poduri care traversează strâmtori, a zis Paul Ene. Nu poți să faci un biet pasaj într-o intersecție cu 86 milioane de euro. 

Lipsa de transparență, suma uriașă și lipsa unui plan integrat fac din acest proiect o sursă de controversă și nemulțumire. În timp ce Daniel Băluță, primar PSD, susține că pasajul va rezolva problemele de trafic, totul pare doar o altă cheltuială nejustificată, care nu va aduce soluții reale pentru transportul bucureștean.

Bucureștiul are nevoie de o strategie modernă de mobilitate urbană, iar proiecte de acest tip ar trebui să fie dezbătute și analizate transparent, cu o viziune pe termen lung, nu așa cum a făcut-o Daniel Băluță (PSD).

Documentele sunt aici: https://media.dcnews.ro/other/202501/pr-nr-5-17-01-2025_25322700.pdf

https://media.dcnews.ro/other/202501/anexa-pr-5-17-01-2025_37238800.pdf

Știri similare din categoria Politica Vezi toate articolele