Somnul de frumusețe. Momentul ideal pentru un pui de somn după-amiază. Legătura cu boala Alzheimer

Andrei Itu / 16 aug 2019 / 09:56

Somnul de după-amiază este unul dintre bucuriile vieții, deși un somn excesiv ar putea semnala că nu totul este în ordine cu organismul uman. Un nou studiu, publicat în revista „Alzheimer’s & Dementia”, sugerează că somnul în timpul zilei ar putea fi un semn precoce al Alzheimerului, potrivit cotidianului The Guardian.  

Cercetătorii au comparat creierul postmortem a 13 persoane care au suferit de Alzheimer cu creierul a șapte subiecți de control. Oamenii de știință au descoperit faptul că cei cu boala Alzheimer au acumulat o proteină în zonele creierului implicată cu insomnia.

„Unii oameni dorm toată viața, fără nicio problemă”, a spus Times Grinberg, profesor de neuropatologie la Universitatea din California San Francisco. „În unele culturi, oamenii vor avea o siesta zilnică - acest lucru este în regulă. Avertismentul vine atunci când oamenii încep să doarmă în timpul zilei, când nu o făcuseră înainte. "

Însă, nu este complet clar dacă a dormi în timpul zilei este benefic sau nu. Unele studii sugerează că somnul de după-amiază reduce stresul și crește funcția cognitivă, dar un alt studiu a sugerat că este legat de un risc crescut de mortalitate și, cu siguranță, există un motiv bun pentru a crede că somnolența în timpul zilei - ca în studiul Alzheimer - poate fi un indicator în acest sens.

Recomandările specialiștilor, momentul ideal pentru un pui de somn în timpul zilei

 

Specialiștii recomandă să alegeți un pui de somn de între 20 și 90 de minute. Dr Neil Stanley, expert în somn și autorul revistei Cum să dormi bine, arată faptul că pentru mulți oameni, un pui de somn în timpul zilei este un semn care relevă că nu dormi suficient noaptea.  „Dacă vă simțiți somnolent în timpul zilei, ar trebui să vă gândiți să faceți un pui de somn. Acesta este ceea ce organismul are nevoie - nu trebuie să păcăliții organismul cu substanțe precum cofeina.„ a spus Stanley. 

Momentul ideal de a dormi după-amiază este în intervalul orar 14:00 și 16:00 când corpul are o tentă de relaxare, deși ritmurile circadiene ale persoanelor în vârstă se schimbă, spune Stanley, astfel încât pot începe să se simtă mai adormiți mai devreme în zi. Însă, specialiștii subliniază faptul că cel mai benefic este să dormi bine noaptea, ceea ce te-ar asigura să nu ai nevoie de somn și în timpul zilei.