Război între taximetriști pe liberalizarea activității

taxi mondial
taxi mondial

Aproximativ o mie de taximetriști protestează la Palatul Parlamentului și cer ca operatorii din Ilfov să nu poată să își desfășoare activitatea și în București. Cu doar câteva zile în urmă, un alt protest a avut loc, în care se cerea opuisul, adică liberalizarea activității de taximetrie.

Asociația Transportatorilor în Regim de Taxi și Închiriere salută decizia Consiliului Concurenței prin care a transmis comisiilor de specialitate și Biroului Permanent al Camerei Deputaților, faptul că aceste proiecte de modificare a legii taximetriei ar trebui respinse de către Parlamentul României. Cu toate că decizia și opinia Consiliului Concurenței are doar rol consultativ, va conta foarte mult în balanța voturilor din plen.

”Raportul Consiliului Concurenței reiterează ceea ce Asociația noastră transmite opiniei publice de ani de zile și aduce în discuție faptul că activitatea din taximetrie este gestionată de cartel-uri transmițând Parlamentului României ca în cazul aprobării acestei legi va încuraja dezvoltarea monopolului deja existent în această piața, cartel-uri care își vor fixa tarifele cum vor dori, vor împățti autorizațiile taxi după bunul plac, le vor închiria, vinde și dona oricui va dori să execute această activitate, contrar intereselor utilizatorilor de astfel de servicii, atât în ceea ce privește existența unor prețuri corecte cât și a asigurării unor servicii de calitate.”, se arată într-un comunicat de presă

Asociaţia arată că, la fel şi tarifele unice, numărul maxim de licenţe din prezent, de patru la 1.000 de locuitori, serveşte exclusiv interesului operatorilor de taxi prin limitarea accesului pentru potenţialii concurenţi ai acestora.

“Raportat la experienţa altor state în care numărul de licenţe este sau a fost plafonat, s-a dovedit în timp că această măsura a obstrucţionat activitatea reducând concurenţa loială şi a facilitat apariţia “Cartel-urilor în piaţă”. Oricum, şi în asfel de situaţii, licenţele se acordă în mod transparent şi nediscriminatoriu, în multe cazuri chiar prin licitaţie publică, în schimbul unor redevenţe care pot ajunge la niveluri considerabile, de ordinul câtorva mii de euro pe an, nu doar 10 lei pe lună ca în cazul Municipiului Bucureşti”, se mai spune în comunicat.

Pe de altă parte Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) consideră că lărgirea sferei de desfăşurare a serviciului şi în afara ariei de autorizare, organizaţia afirmă că este “nejustificată”.

COTAR susţine printr-un comunicat de presă ideea stabilirii unui tarif minimal pentru taximetrie, având în vedere caracterul de utilitate publică al acestui serviciu. Potrivit organizaţiei, tariful unic este necesar atât pentru “a putea garanta accesul la aceste servicii unui număr cât mai mare de clienţi ce îşi manifestă nevoia de transport, cât şi pentru a nu ne simţi discriminaţi în raport cu celelalte forme de transport terestre – autobuze, troileibuze, tramvaie, metrou, ş.a.m.d., care se bucură de un tarif unic şi/sau minim”. COTAR respinge şi afirmaţiile Consiliului Concurenţei conform cărora, dacă s-ar admite o atare modificare, s-ar perturba concurenţa. Organizaţia afirmă despre aceste afirmaţii că “sunt neadevarate pentru că prin stabilirea unui preţ minim nu înseamnă ca se va afecta piaţa produselor, participanţii având exclusiv obligaţia de a nu scădea sub acest tarif, însă stabilirea oricărui alt tarif superior nu îi va putea fi interzisă”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel