Ne bucurăm să anunțăm aprobarea de către Comisia Europeană a acestui mult așteptat proiect, care va asigura nu doar un acces mai bun în zonă, dar va impulsiona astfel dezvoltarea economică regională, în special turismul local, ținând cont de potențialul uriaș al Transilvaniei, a declarat ministrul Fondurilor Europene, doamna Rovana Plumb.
Proiectul contribuie la reducerea timpului mediu de călătorie pe rețeaua rutieră TEN-T prin construcția a 70 de km de autostradă cu două benzi pe sens între Sebeș și Turda.
Vor fi construite, de asemenea, patru viaducte, 23 de poduri și 39 de pasaje. Sunt prevăzute, totodată, șapte intersecții, patru zone de odihnă și patru de servicii, un centru de monitorizare a traficului și unul de întreținere a autostrazii.
Odată finalizată, autostrada va face legătura între alte două deja existente: A1 Orăştie – Sibiu (extremitatea sudică) și A3 Gilău – Câmpia Turzii (extremitatea nordică). Lucrările la această autostradă au fost demarate în anul 2014, inițial cu finanțare din Programul Operațional Sectorial Transport 2007-2013 (pentru faza I). Faza a doua a proiectului, la care ne referim acum, primește sprijin prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).
Lucrările pe loturile 3 și 4 ale acestei investiții (în total de 28,75 km, care asigură legatura între Aiud și Turda) se apropie de finalizare și ar putea fi recepționate în aproximativ două luni. Loturile 1 si 2 (ce asigură legătura între Sebeș și Aiud, cu o lungime de 41,25 km) se află în diferite stadii de lucru, cu termen estimat de finalizare la sfârșitul anului viitor.
Informații suplimentare despre proiect
Proiectul "Construcția autostrăzii Sebeș-Turda - faza II", al cărui beneficiar este Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a fost transmis Comisiei Europene spre aprobare, la sfârșitul anului trecut.
Este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) și are o valoare totală de aproximativ 437 milioane euro. Valoarea eligibilă (care se poate deconta în cadrul proiectului) este aprox. 363 de milioane, din care cofinanțarea din FEDR este circa 272,5 milioane euro, diferența, plus cheltuielile neeligibile, fiind asigurate de la bugetul de stat.
Despre POIM
Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 este al doilea program din UE în ceea ce privește alocarea, cu 12 miliarde de euro pentru investiții în sectoarele de transport, mediu și energie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- "Femeile din România și cele din Italia sunt foarte diferite”. Designerul Giulia Rossignoli dă cărțile pe față: E total invers
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Friptură de miel, ideală de Paște 2024. Rețeta secretă a pilotului Osiceanu. Invitații tăi vor fi încântați