Tarifele de terminare a apelurilor la puncte mobile vor scădea, începând cu data de 1 mai 2018, cu 12,5%, urmând să ajungă la 0,84 eurocenţi/minut, de la 0,96 eurocenţi/minut, în prezent, a anunţat, marţi, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis Agerpres.
Conform arbitrului pieţei telecom, măsura este tranzitorie, până la finalizarea unui nou model de cost, ce va fi iniţiat în acest an de către ANCOM şi a cărui elaborare este preconizat să dureze 16 luni.
'Până la finalizarea noului model de cost, ANCOM consideră că soluţia potrivită este adoptarea tarifului tranzitoriu agreat astăzi (marţi, 6 martie 2018, n.r.). Acesta reprezintă media tarifelor pentru furnizarea acestor servicii în statele membre ale Uniunii Europene care au folosit modelul de cost de tip bottom-up LRIC pur'. Acest tip de model de cost este de altfel instrumentul recomandat de Comisia Europeană pentru reglementarea tarifelor de terminare a apelurilor la puncte fixe, respectiv mobile.
'Soluţia aleasă de ANCOM are avantajul că poate fi implementată mai rapid decât o eventuală actualizare a modelului de cost existent şi este o măsură temporară adecvată până la stabilirea tarifelor care vor rezulta dintr-un nou model de cost LRIC pur, ce va include şi tehnologia 4G/LTE', precizează sursa citată.
[citeste si]
În acest sens, tariful tranzitoriu de terminare la puncte mobile nu va putea depăşi 0,84 eurocenţi/minut, până la finalizarea noului model de cost. Conform cadrului european de reglementare în domeniu, ANCOM urmează să notifice Comisia Europeană, Organismul Autorităţilor Europene de Reglementare în Domeniul Comunicaţiilor Electronice (OAREC) şi autorităţile naţionale de reglementare din celelalte state membre ale Uniunii Europene în ceea ce priveşte măsurile propuse.
Ulterior, forul european, OAREC şi celelalte autorităţi de reglementare vor putea transmite Autorităţii din România comentarii şi observaţii în termen de o lună de la data notificării. Tariful de terminare reprezintă preţul plătit de către un furnizor de servicii de telefonie operatorului în reţeaua căruia este terminat apelul efectuat de către proprii utilizatori în reţeaua acestuia din urmă. Acest preţ se regăseşte în tariful perceput utilizatorului final care iniţiază apelul, menţionează ANCOM.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- Un înlocuitor al zahărului, mai dăunător decât zahărul în sine. Medicii trag un semnal de alarmă: Evitați-l!
- Alexandru Rafila, reacție după ce Oana Sivache (ASSMB) a fost inculpată de DNA
- Motivul pentru care testele PISA nu sunt relevante pentru România. Marian Staș, coordonator de programe educaționale: Analfabetismul logic e problema