Urmărește emisiunea live


Ludovic Orban, prins cu minciuna. Ce făcea în 2013 în timp ce azi acuză PSD

Ludovic Orban, presedintele PNL
Ludovic Orban, presedintele PNL

Pe 10 decembrie 2013, zi denumită "Marţea neagră", în Parlament au fost adoptate o serie de proiecte de legi controversate privind sistemul de justiţie.

Ziua de marţi 10 decembrie 2013 a fost numită de "Marţea Neagră" din cauza adoptării unor legi precum cea a amnistierii unor infracţiuni şi graţierii unor pedepse, parlamentarii fiind acuzaţi că şi-au erijat o "superimunitate". 

Superimunităţile parlamentarilor au şi fost votate, dar au fost oprite de Curtea Constituţională. Modificările legislative au generat proteste şi reacţii pe plan intern şi extern, preşedintele Traian Băsescu afirmând atunci că ceea ce s-a întâmplat în "marţea neagră" ar fi un motiv serios de dizolvare a Parlamentului

Proiectele de legi au fost iniţiate de reprezentanţii fostului USL. Astăzi, Ludovic Orban fie minte, fie se face că a uitat acest lucru.

”Din 2013, PSD caută disperat să treacă o lege sau o OUG privind amnistia și grațierea, în special a faptelor de corupție, adică a faptelor săvârșite de ei în exercitarea funcțiilor publice. Până acum am reușit să îi oprim”, a spus astăzi Ludovic Orban, uitând că  în Marțea Neagră (decembrie 2013) PNL  era împreună cu PSD, în opoziție cu Traian Băsescu.

Iată declarațiile integrale făcute de Ludovic Orban la Oradea, pe 16 mai:

”Președintele Klaus Iohannis a convocat un referendum care se derulează simultan cu alegerile pentru Parlamentul European. La acest referendum, președintele României, dă posibilitatea cetățenilor români să se exprime cu privire la două teme extrem de importante pentru societatea românească. Prima temă este cea legată de amnistie și grațiere pentru corupție, iar a doua temă este legată de interzicerea reglementării din OUG în domeniul justiției.

La prima temă întrebarea este dacă sunteți de acord cu interzicerea amnistiei și grațierii faptelor de corupție. Din 2013, PSD caută disperat să treacă o lege sau o OUG privind amnistia și grațierea, în special a faptelor de corupție, adică a faptelor săvârșite de ei în exercitarea funcțiilor publice. Până acum am reușit să îi oprim. Având în schimb Guvernul și majoritatea, există în orice moment riscul major să se dea o astfel de OUG, care să-i scape pe toți deținătorii de putere din ultimii ani, care au jefuit România și, mai ales, să împiedice condamnarea lor și recuperarea prejudiciilor pe care le-au produs prin furăciunile lor. Președintele Iohannis a considerat că este fundamentală această temă și că este vital ca cetățenii români să fie aceia care să împiedice adoptarea unor astfel de acte normative printr-un vot în cazul unui referendum.

Din acest motiv îi îndemn pe bihoreni și pe toți românii să trateze cu maximă atenție acest referendum, care este fundamental pentru evoluția ulterioară a societății românești, pentru menținerea unei societăți care să descurajeze săvârșirea de infracțiuni de către deținătorii de putere și care să curețe societatea românească și instituțiile publice de persoane corupte.

Votul la referendum este la fel de important ca votul pentru alegerile pentru Parlamentul European și de fapt, și acest referendum este în legătură directă cu Uniunea Europeană. Practic, îi chem pe bihoreni să vină la vot și spună clar că vor să rămână în Uniunea Europeană, pentru că este din ce în ce mai clar din declarațiile tuturor oficialilor europeni și tuturor partenerilor noștri, că dacă actuala majoritate guvernamentală va mai agresa justiția, va mai afecta independența justiției, va afecta în continuare liberul acces al cetățeanului la actul de justiție, va încerca să pună botniță magistraților din România și să controleze politic justiția din România. Există riscul major ca România să aibă de suferit consecințe, care să-i afecteze pe români.

Nu trebuie să sufere românii pentru aberațiile, pentru ticăloșiile care sunt comise de o majoritate guvernamentală condusă de niște indivizi care nu au niciun fel de respect față de lege, care consideră România ca fiind moșia lor și care consideră banul public ca o sursă de a produce bani personali prin intermediul corupției.

Să se gândească fiecare român ce s-ar întâmpla dacă nu trece referendumul. Dacă nu trece referendumul, nu se întrunește cvorumul. Actuala putere o să creadă că are liber la furat și își va permite să dea orice fel de act normativ, care să afecteze drepturile și libertățile individuale ale cetățenilor, care să afecteze independența justiției.

Dacă societatea românească nu înțelege necesitatea de a decide interdicția amnistiei și grațierii și interdicția de reglementare în domeniul justiției prin OUG, se va da un semnal foarte prost pentru România la nivel european și cei care vor profita, vor fi tocmai infractorii sau cei care au comis infracțiuni și care nu sunt încă condamnați, care sunt astăzi la putere.

Nu în ultimul rând, adoptarea acestui referendum este fundamentală și pentru semnalul pe care îl dă societatea românească pentru toți aceia care dețin putere sau vor să dețină putere, urmează să dețină funcții în demnitate publică, în cazul în care românii hotărăsc clar că orice faptă de corupție va fi pedepsită și că niciun deținător de putere care săvârșește o faptă de corupție nu va fi iertat. Toată lumea care este implicată în viața publică, care exercită funcții de putere publică, va înțelege foarte clar că există o toleranță zero din partea românilor față de corupție așa cum știm că este în realitate.

Știm foarte clar din cercetările sociologice, că aproape 90% dintre români consideră corupția o amenințare la adresa democrației, bunei funcționări a economiei și la adresa societății românești. De asemenea, știm foarte clar că un procent aproape similar susține interzicerea amnistiei și grațierii. Ca atare, singurul lucru pe care trebuie să-l facă este să se prezinte la vot, să voteze ,,DA,, la referendum, să voteze Partidul Național Liberal, la alegerile pentru Parlamentul European pentru a pune capăt acestei agresiuni sistematice împotriva justiției și pentru a garanta fiecărui român că nu va mai fi furat de niciun om, care deține putere în România.

(După cum bine știm Comisia și Parlamentul European au declanșat împotriva Ungariei și Poloniei procedura privind activarea articolului 7 din Tratat ( ...) Nu am auzit din partea niciunui lider european și din partea niciunul lider de stat sau de Guvern din interiorul Uniunii Europene să amenințe Ungaria sau Polonia, acuzate tot de probleme cu statul de drept, cu excluderea din Spațiul Schengen. Cum considerați că în acest context României i se aplică totuși un dublu standard cu atât mai mult cu cât, așa cum spuneam, din amânarea eternă a aderării, nu pierdea neapărat nici Dragnea, nu pierde nici Dăncilă, pierde cetățeanul român și pierde economia românească în ansamblul ei).

Am să vă dau un răspuns simplu, depinde cine negociază în numele României. Atâta timp cât la putere se va afla această majoritate guvernamentală, care are 2 piloni, PSD mai mare și PSD mai mic, care sunt ciumați la nivel european, care nu sunt acceptați ca parteneri de negociere, care nici măcar nu mai sunt acceptați de familiile lor politice, este foarte greu ca România să obțină ceva atunci când în numele României negociază niște oameni, care nici măcar nu pot să negocieze pentru că nici măcar nu sunt acceptați la masa negocierilor. Din acest motiv, noi am legat Schengen de preluarea guvernării iar aici, dacă urmăriți între obiectivele noastre, avem obiectivul de ridicare a Mecanismului de Cooperare și Verificare. România se află sub acest Mecanism de Cooperare și Verificare. Se știe foarte clar că în argumentația pe care o dau aceia care se opun integrării României în Schengen, se face o legătură între nivelul corupției, tratamentul privitor la statul de drept și posibile încălcări ale regulilor din Articolul 2 al Tratatului Uniunii Europene, privind statul de drept și Schengen. Aici, lucrurile sunt foarte clare. Uitați-vă că la nicio reuniune a JAI, ministrul Carmen Dan, pe parte de ordine publică, nu a ridicat problema Schengen.

(Din 2011 încoace nu s-a pus niciodată pe ordinea de zi aderarea României la Schengen... )

Faptul că nici măcar nu și-au propus să atingă acest obiectiv, în cele 6 luni în care România deține Președinția Consiliului Uniunii Europene, arată foarte clar cine sunt ei și că nu au niciun fel de capacitate să negocieze în numele României și să reprezinte interesele României.

La nivel european, în toate instituțiile europene există o negociere permanentă, există interese naționale, există interese zonale, există interese regionale, există interese de natură electorală ș.a.m.d..

Prima condiție ca să poți să negociezi în numele României și să obții ceva este să fii considerat că faci parte din această familie și să stai la masă. PSD-ALDE, astăzi, nu stă la masă cu liderii europeni pentru că niciun lider european nu îi acceptă, nici măcar familiile lor politice. Timmermans este candidatul socialiștilor, iar Timmermans este lansatorul celor mai grele acuze la adresa actualei guvernări, candidatul lor la funcția de președinte a Comisiei Europene.

Revenind la Schengen, eu cred că pentru a putea obține orice câștig pentru România, indiferent că este vorba de MCV, de Schengen, de obținerea unui buget generos pentru România în cadrul bugetului 2021-2027 și alte câștiguri pe care le poate realiza România.

România trebuie să fie reprezentată, la nivelul Parlamentului European, de oameni care sunt cunoscuți, de oameni care sunt respectați, de oameni care sunt acceptați ca parteneri de dialog și oameni care au capacitatea de a argumenta și de a susține interesele României, ceea ce nu este cazul actualei majorități.

Noi am condiționat intrarea în Schengen de preluarea guvernării pentru că în momentul preluării guvernării vom știi foarte bine ce să facem pentru că la ora actuală știm foarte clar cine se opune și care sunt motivele acestei opoziții. Este clar că trebuie să îndepărtezi motivele acestei opoziții și să negociezi cu cei care se opun pentru a obține lucrurile respective.

Noi am făcut lucruri în Parlamentul European. În Parlamentul European s-a votat o rezoluție, care susține integrarea României și a Bulgariei în Schengen, iar această rezoluție a fost susținută în mare parte de grupul PPE, dar este adevărat că a fost susținută și de alte grupuri politice. Sigur, nu Parlamentul European ia decizia. Parlamentul a exprimat o poziție, un punct de vedere, care este deja important și de care trebuie să se țină cont în perspectiva discuțiilor ulterioare.

Lobby-ul trebuie să fie concentrat și lobby-ul trebuie derulat pe toate canalele politice și diplomatice posibile, dar doar de către oameni, care sunt europeni, sunt considerați europeni, sunt acceptați și care pot să pună România în situația de partener egal la nivelul Uniunii Europene.

(Dacă nu cumva României i se aplică un dublu standard, eu nu am spus despre Comisie sau despre Parlament pentru că Comisia și Parlamentul și-au dat ok-ul. Acum, trebuie să ajungem în Consiliul UE, unde vorbesc șefii de stat și de guverne. Dacă nu cumva i se aplică României un dublu standard făcând paralelă cu ceea ce li se aplică Ungariei și Poloniei? )

Ce dublu standard? Împotriva lor a pornit procedura pe articolul 7 și împotriva României nu a pornit procedura pe articolul 7.

(Despre gafa CNA-ului)

Vreau sa dau un mesaj public, solicităm CNA-ului să repare gafa monumentală pe care au făcut-o și anume aceea de a nu aloca timpii de antenă pe audiovizual pentru referendum. Nu vreau să considerăm că CNA-ul, ca instituție, susține boicotul infractorilor din PSD și din ALDE, și din acest motiv solicităm CNA să aloce timpii de antenă pe audiovizualul pentru campania pentru referendum.

Nu s-a mai întâmplat până acum să nu se aloce timpii de campanie pentru referendum. De altfel a fost un referendum în cursul anului trecut, dar nu au avut nicio problemă să aloce timpii de antenă, iar acum pur și simplu nu au alocat timpii de antenă și orice televiziune poate să refuze difuzarea oricărui clip, oricărui mesaj privitor la referendum, pretextând că CNA nu a alocat timpii de antenă.

În cazul în care CNA nu va face acest lucru, vom apela la toate pârghiile legale pe care le avem la dispoziție pentru a sancționa acei membri CNA care refuză să dea acest drept cetățenilor de a fi corect informați prin intermediul mass-mediei audiovizuale privitor la referendum.

(Și care sunt pârghiile legale împotriva celor care se vor opune alocării..?)

Noi am solicitat alocarea timpilor de antenă.

(Și în cazul în care nu se va întâmpla acest lucru ce veți face concret?)

Să nu punem răul înainte. Așteptăm ca membrii CNA să acționeze în conformitate cu lege și respect față de democrație, față de drepturile cetățenilor români de a fi informați privitor la referendum.

(Despre absorbția fondurilor europene)

Noi trebuie să respectăm Tratatul Uniunii Europene, trebuie să respectăm toate regulamentele care se votează în Parlamentul European, în mecanismul de codecizie și trebuie să ținem cont de toți partenerii noștri pentru a obține câștiguri maxime pentru România.

Faptul că unii din România, aici, acasă, dezvoltă o teorie a conspirației, că România n-ar fi tratată ca un partener egal, că România nu ar fi un partener care să primească aceleași lucruri ca și alte țări, nu este adevărat. Am să vă dau un singur exemplu. România a beneficiat de o finanțare de 42 de miliarde de euro, pe exercițiul financiar 2014-2020 și, atenție, datorită principiilor care au stat la baza elaborării bugetului pe 2021-2027, România va beneficia de o finanțare cel puțin similară și pe exercițiul 2021-2027, conform propunerii Comisiei.

Cine e de vină că din 42 de miliarde de euro, care au fost alocați României, Guvernul acesta nu a fost în stare să folosească acești bani pentru ceea ce au nevoie românii. Ei se laudă cu o absorbție mincinoasă. Dacă dăm de o parte plățile directe la hectar, în care Guvernul nu are niciun merit, astea sunt niște drepturi pe care le au fermierii români și dacă dăm la o parte fondurile atrase de administrațiile locale, rămâne mai nimic. Guvernul ăsta n-a fost în stare să înceapă nici un singur proiect mare de infrastrcutură de transport, nu mai vorbesc de toate celelalte programe care bat pasul pe loc, care sunt în competența Guvernului.

Chiar și pentru autoritățile locale au băgat bețe în roate la greu, pentru a împiedica o creștere a absorbției fondurilor europene de către autoritățile locale. Vă reamintesc numai articolul imbecil din Ordonanața 14, pe care l-am identificat imediat, l-am criticat și am solicitat abrogarea lui, care mutau controlul ex-ante de la ANAF la autoritățile de management, blocând practic obținerea avizului pe documentațiile de licitație.

Acum, au băgat prin OUG 114 toate facilitățile pentru constructori, care duc la creșteri ale costurilor constructorilor, care duc la creșterea devizelor pentru care nu există resursă financiară și care, de asemenea creează dificultăți în derularea proiectelor care sunt finanțate cu fonduri europene, existând în multe situații chiar posibilitatea de a pierde banii pentru că se depășește valoarea maximă admisă a proiectului datorită creșterii de costuri ale constructorilor.

Nu mai vreau să intru în alte și alte detalii, Rovana Plumb, capul de listă, pai eu aș fi ascuns-o pe Rovana Plumb, nu aș fi pus-o cap de listă. Rovana Plumb, ca ministru al Mediului este vinovată că s-au pierdut 400 de milioane de euro din banii alocați pentru Mediu. Rovana Plumb a fost ministrul Fondurilor Europene și este vinovatul principal pentru faptul că România este pe ultimele locuri la absorbția fondurilor europene, că românii nu beneficiază de apă, de canal, de autostrăzi, de spitale regionale și de toate celelalte lucruri care puteau fi finanțate prin fonduri europene, Rovana Plumb este principalul vinovat și Dragnea o pune cap de listă. Păi, o ascundeam undeva, în ultima comună din Dâmbovița pe Rovana Plumb.

Dacă nu era Ilie Bolojan, aici de față, Emil Boc, pierdeam 800 de milioane de euro anul trecut și Guvernul nu a scos un sunet că datorită lui Emil Boc și a lui Ilie Bolojan și a proiectelor pe care le aveau în derulare, noi am putut să folosim acei bani, 800 de milioane de euro care urmau să fie dezangajați din cauza incapacității lor de a absorbii fonduri europene și s-a acceptat decontarea unor proiecte de investiții care erau în cadrul respectiv și am putut să salvăm banii respectivi, banii respectivi nu au fost pierduți pentru România.

Ghidurile solicitate din România conțin cele mai multe condiționalități și cele mai stupide și idioate proceduri din toată Europa. În loc să se uite la polonezi, în loc să se uite la spanioli, să vadă cât de simple sunt lucrurile, că pot să depui un proiect cu un dosar, nu cu un microbuz de dosare pentru a obține fonduri europene.

În România se resping fondurile europene de către conducătorii AM-urilor pe niște imbecilități. Primarului Robu i s-a respins un proiect pe mobilitate de finanțare a achiziției unor autobuze electrice pentru că pe șase pagini nu avea conform cu originalul,în condițiile în care, în momentul în care te duci la evaluare, te duci cu originalul, nu te duci numai cu copia în care se certifică conform cu originalul și în condițiile în care funcționarul este abilitat să dea conform cu originalul.

Este ceva de noaptea minții, sunt atâtea nebunii în țara asta, care sunt generate de acest Guvern și care au creat imposibilitatea sau au întârziat la maxim posibilitatea de a absorbii fonduri europene încât, ăștia își dau singuri cu stângul în dreptul și aproape cred că ei, de fapt, nu vor să folosească banii europeni, pentru că banii europeni duc la dezvoltare iar lor nu le convine ca românii să trăiască mai bine pentru că în momentul în care trăiesc mai bine nu mai au nevoie de ei”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel