€ 4.8280
|
$ 4.4671
|
Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Greșeala de la Urgență-Floreasca. Se repetă în toate spitalele

Ana Vasilescu / 29 dec 2019 / 12:50

Nu este normal ca o femeie să ardă pe masa de operație. Nu se întâmplă un astfel de incident în fiecare zi. Vorbim despre o criză gravă în primul spital de Urgență din București, a cărui expunere publică poate fi comparată cu cea a unui minister sau a unei organizații cu acoperire națională.

Poate fi un accident, o eroare de procedură, o defecțiune tehnică sau o eroare umană. Ori un cumul de factori. Declanșarea tragediei într-o perioadă de vacanță, cum a fost și în cazul celor două incidente succesive de la Maternitatea Giulești, poate pune în discuție și lipsa personalului, medical ori de întreținere. Toate acestea vor fi analizate și anchetate.

Singura greșeală certă, pe care o putem identifica deja, aparține conducerii spitalului Floreasca. Din păcate, este aproape mod de operare pentru managerii spitalelor din România. Cu rare excepții, aceștia nu știu, nu vor sau nu pot să comunice cu publicul.

Criza trebuia anunțată de manager

 

Din punct de vedere moral, conducerea spitalului era obligată să anunțe această criză, să comunice deschis cu publicul său, să anunțe ceea ce s-a întâmplat, să-și ceară scuze, să anunțe ce măsuri se iau pentru a preveni alte incidente, pe viitor, și pentru a repara daunele prezente. Transparența și corectitudinea sunt indispensabile pentru a păstra încrederea pacienților, a familiilor acestora, a societății.

Dacă ar fi organizat o conferință de presă, Ionuț Negoi, managerul de la Floreasca, mai avea o șansă: puteai să-l bănuiești de bune intenții, măcar. Ar fi putut să-și transmită mesajul, să explice situația, să dea detalii înainte ca valul de acuzații să îi lipească pe medici cu spatele la zid. Ar fi trebuit să-și asume răspunderea, nu să își închidă telefonul.

Raportarea, obligatorie

 

Dar, stai! Cine e Ionuț Negoi? Nimeni nu știe, pentru că asta a făcut de când a ajuns director: a stat la cutie. Poate că publicul său este compus doar din cei care l-au instalat manager: directorul de la DSP, ministrul, inspectorul etc. De ce să faci o conferință de presă pentru trei-patru oameni cărora le poți da telefon? Și care, oricum, te cunosc, odată ce te-au pus în funcție.

Ce să vezi,însă? Nici lor nu le-a anunțat criza. Poate nu știe să respecte presa, adică publicul la care presa ajunge. Dar era obligat să știe regulamentul care îi impune să raporteze astfel de cazuri, ierarhic, șefilor săi. Sau nu i-a căzut asta la concurs, sau a uitat, imediat după ce l-a câștigat. Ori, și mai grav, a sperat că incidentul poate fi mușamanlizat, că tragedia poate fi ascunsă sub...câmpul operator, relatează DC MEDICAL.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.25