Deputatul Ion Dumitru, din nou în instanță în dosarul Romsilva 2

Magistrații Înaltei Curți de Casație și Justiție au decis, miercuri, casarea deciziei pe fond în dosarul Romsilva 2, unde deputatul Ion Dumitru, alături de alți șapte inculpați au fost achitați și a stabilit reținerea cazului la ICCJ în vederea rejudecării.

[caption id="attachment_178263" align="alignleft" width="310" caption="Foto: gandul.info"][/caption]

Magistraţii ÎCCJ au casat, miercuri, decizia din 27 septembrie 2011 a completului de trei judecători de la Secţia penală a aceleiaşi instanţe, unde au fost achitați  Ion Dumitru, Dumitru Bunea, Elena Dumitru, Mihai Liviu Daia, Sorin Vintilă Mirel, Mirel Dumitrache, Constantin Corduneanu şi Bogdan Stanciu. Hotărârea de miercuri este definitivă, scrie Mediafax.

 Concret, decizia dată în primă instanţă a fost desfiinţată, implicit achitările din dosar, iar completul de cinci judecători a decis să rejudece cazul, primul termen stabilit de această instanţă fiind pentru 28 mai.  Completul de cinci judecători a admis astfel recursul făcut de procurorii anticorupţie, precum şi pe cel al inculpatului Bogdan Stanciu.

În acest dosar, Ion Dumitru este acuzat de abuz în serviciu contra intereselor publice cu consecinţe deosebit de grave, în formă continuată. Potrivit anchetatorilor, în iulie 2003, SC Severom Trans (societate fantomă) a importat din Ucraina un utilaj sub denumirea buldozer universal cu macara hidraulică pe şenile la o valoare în vamă de 6.250 de dolari.

 În anul 2004, când Ion Dumitru era directorul Romsilva, Consiliul de Administrație al Regiei a decis cumpărarea   utilajului construit pe șasiul unui tanc T 34  cu suma de 294. 33o de dolari. Propunerea fusese întocmită de membri din conducerea regiei, cu acordul său, după ce firma care deţinea în realitate utilajul - Eufrat SRL- făcuse o ofertă de vânzare regiei Romsilva. În speță, anchetatorii spun că licitația a fost una trucată, deoarece la caietul de sarcini au fost trecute caracteristici menite să alunge firmele concurente, iar preţul de achiziţie propus era identic cu cel din ofertă.

Vehiculul, pe lângă un consum de circa 80 de litri de motorină pe oră, nu era însoţit de nici un fel de document în afara celor vamale şi a facturii, respectiv nu avea carte tehnică, certificat de calitate sau conformitate emis de producător, certificat de garanţie sau certificat de omologare.

Vehiculul a fost testat în mai multe Direcții Silvice din țară, constatându-se ineficiența acestuia în domeniul forestier. Într-un final, utilațul a fost garat o bună perioadă de timp pe marginea lacului Bolboci din Bucegi, până când presa l-a descoperit, după care tancul a fost dosit în curtea unui ocol silvic din Dâmbovița de unde era și Ion Dumitru.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel