Cozmin Gușă, la 15 ani de Realitatea. Mărturisiri neștiute

Tudor Curtifan / 18 noi 2016 / 22:35
Cozmin Gușă
Cozmin Gușă

Cozmin Gușă a transmis un mesaj cu ocazia împlinirii a 15 ani de activitate a postului Realitatea TV.

Potrivit consultantului politic ”aproape toţi oamenii valoroşi din viaţa publică din România din ultima vreme au fost pe la Realitatea în aceşti 15 ani, fie că erau moderatori sau analişti, fie că au fost patroni sau au avut funcţii de răspundere editorială, cam toţi cei care conteză au fost la Realitatea”  precizând că postul de televiziune este ”instituţia mediatică post-tranziţie".

Cozmin Guşă a analizat şi peisajul media, explicând impactul pe care prima televiziune de ştiri, Realitatea TV, l-a avut.

"Toţi oamenii care mai apoi au investit şi au venit într-un mediu de excelenţă, într-un mediu premium. Realitatea a ţinut mereu ştacheta sus, toate tv-urile au venit după ea, au încerat să o imite, de la grafică şi până la stil, au reuşit şi fiecare s-a dus pe drumul lor, fiecare şi-a luat o altă nişă de public, şi publicul Realităţii s-a diminuat, pentru că dacă la început era o singură televiziune, acum sunt cel puţin 5 televiziuni, pentru că publicul doritor de ştiri serioase, care este un public cititor şi care se informează, s-a împuţinat. 

Realitatea a grupat vectorii din societatea românească, atât în planul coordonării editoriale, cât şi în planul coordonării de capital şi al invitaţilor. Tot timpul, în aceşti 15 ani, a fost important pentru oricine dacă a lucrat la Realitatea sau dacă a fost invitat la Realitatea", a precizat Cozmin Gușă, la Realitatea TV.

Realitatea în marile bătălii politice

”Realitatea a fost importantă pentru cel puţin trei din cei care au câştigat preşedinţia în ultima perioadă, Băsescu în 2004, Geoană în 2009 şi Iohannis în 2014, în condiţiile în care contracandidaţii celor trei aveau toată massmedia, chiar dacă Geoană s-a mai acomodat şi în zona Antenelor...a fost o luptă pe care Realitatea, cu independenţă, dar fără echidistanţă, a câştigat-o de fiecare dată, asta însemnând forţa brandului, profesionismul oamenilor şi credibilitatea demersului jurnalistic.

Uite un brand românesc care a ieşit şi care a rămas pe piaţă şi care a marcat post tranziţia, pe care eu am considerat-o că ar începe după eşecul mandatului lui Constantinescu", a explicat acesta.

[citeste si]